Asiakkuuksien ja myynnin johtaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: 4_LLYA680
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää asiakkuuksien ja myynnin merkityksen liiketoiminnassa.
Opiskelijalla on valmiudet hyödyntää asiakastietoa myynnin tavoitteiden asettamisessa. Opiskelija osaa suunnitella myyntiä asiakkaan tarpeista ja ostoprosessista lähtien. Hänellä on valmiudet myyntiprosessin suunnitteluun ja resursointiin.
Sisältö
- Asiakkuuksien merkitys liiketoiminnassa
- Asiakastiedon hallinta
- Asiakkuuksien arvo ja asiakasryhmittely
- Myynnin tavoitteet ja mittaaminen
- Myynti- ja ostoprosessit
- Myyntitiimin kokoaminen ja myyjien johtaminen
Oppimateriaalit
Opettajan ilmoittama materiaali
Lisätiedot
Opintojakso suoritettava 6 kk sisällä aloituksesta