Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen kehittäminenLaajuus (5 op)

Tunnus: 4_LLAP2600

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa kuvailla palvelu- ja palveluprosessikäsitteet sekä erotella palvelun laadun merkityksen palvelujen tuotteistamisessa. Opiskelija tunnistaa palveluprosessien moninaisuuden digitalisoituvassa yrityskentässä. Opiskelija osaa kuvailla palvelumuotoilun peruskäsitteet ja kykenee käyttämään niitä aidossa ympäristössä. Opiskelija pystyy kuvailemaan asiakastarpeet palvelujen kehittämisessä ja erottelemaan niiden merkityksen palvelujen tuotteistamisessa. Opiskelija tunnistaa yrityksen palveluiden kehitystarpeita ja kykenee soveltaen ideoimaan niihin käytännön ratkaisuja. Opiskelija ymmärtää, kuinka lisäarvo tuotetaan palvelun kautta. Opiskelija kykenee kehittämään yrityksen palveluita aidossa yritysyhteistyössä. Opiskelija tuntee palvelujen kehittämiseen liittyvää englanninkielistä termistöä sekä soveltaa tätä osaamista viestinnässään.

Sisältö

- Palveluprosessit
- Palvelun laatu
- Palvelumuotoilun peruskäsitteet
- Palvelujen tuotteistaminen
- Palvelujen kehittämiseen liittyvä keskeinen englanninkielinen termistö ja sen soveltaminen viestinnässä

Esitietovaatimukset

Suositeltavaa on, että Vuorovaikutteinen asiakaspalvelu ja myyntityö -opintojakso on suoritettu ennen tämän opintojakson aloittamista tai vaihtoehtoisesti opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden ja asiakasymmärryksen merkityksen työelämän kautta.

Oppimateriaalit

Opettajien ilmoittamat materiaalit ja muu opintojakson aikana jaettava materiaali

Esitietovaatimukset

Suositeltavaa on, että Vuorovaikutteinen asiakaspalvelu ja myyntityö -opintojakso on suoritettu ennen tämän opintojakson aloittamista tai vaihtoehtoisesti opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden ja asiakasymmärryksen merkityksen työelämän kautta.

Ilmoittautumisaika

01.08.2024 - 15.09.2024

Ajoitus

30.08.2024 - 13.12.2024

Laajuus

5 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous - AMK

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Sanna Rantala
  • Marja Kauppinen
  • Sanna Savela
Opiskelijaryhmät
  • LL22MY
    Liiketalous, Päivä, Myynnin ja markkinoinnin kehittäjä

Toteutuksen kuvaus

Toteutustapa:
- Luennot
- Itsenäinen opiskelu
- Ryhmätyö
- Vertaisoppiminen
- Oppimispäiväkirja

Keskeiset sisällöt:
- Palveluprosessit
- Palvelun laatu
- Palvelumuotoilun peruskäsitteet
- Palvelujen tuotteistaminen
- Palvelujen kehittämiseen liittyvä keskeinen englanninkielinen termistö ja sen soveltaminen viestinnässä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT) tarkoittaa aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen aikana muualla hankitun osaamisen hyväksilukemista. Jos hallitset kuvatut osaamistavoitteet, voit hakea hyväksilukumenettelyä. Ennen AHOT-hakemuksen tekoa keskustele tutkinto-ohjelman vastaavan/tutoropettajan kanssa osaamisesi soveltuvuudesta ahotointiin. Sen jälkeen sovi AHOT-näytöstä opintojakson vastuuopettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö

Luennot - 28 tuntia
Ryhmätyö - 54 tuntia
Itsenäinen opiskelu (sis. oppimispäiväkirja) - 26 tuntia
Englanninkielinen osuus - 27 tuntia
Yhteensä 135 tuntia

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehtäviä projekteja voidaan toteuttaa elinkeinoelämän, muiden toimijoiden ja verkostojen kanssa yhteistyössä.

Esitietovaatimukset

Suositeltavaa on, että Vuorovaikutteinen asiakaspalvelu ja myyntityö -opintojakso on suoritettu ennen tämän opintojakson aloittamista tai vaihtoehtoisesti opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden ja asiakasymmärryksen merkityksen työelämän kautta.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opettajien ilmoittamat materiaalit ja muu opintojakson aikana jaettava materiaali