Palvelujen kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: 4_LLAP2600
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kuvailla palvelu- ja palveluprosessikäsitteet sekä erotella palvelun laadun merkityksen palvelujen tuotteistamisessa. Opiskelija tunnistaa palveluprosessien moninaisuuden digitalisoituvassa yrityskentässä. Opiskelija osaa kuvailla palvelumuotoilun peruskäsitteet ja kykenee käyttämään niitä aidossa ympäristössä. Opiskelija pystyy kuvailemaan asiakastarpeet palvelujen kehittämisessä ja erottelemaan niiden merkityksen palvelujen tuotteistamisessa. Opiskelija tunnistaa yrityksen palveluiden kehitystarpeita ja kykenee soveltaen ideoimaan niihin käytännön ratkaisuja. Opiskelija ymmärtää, kuinka lisäarvo tuotetaan palvelun kautta. Opiskelija kykenee kehittämään yrityksen palveluita aidossa yritysyhteistyössä. Opiskelija tuntee palvelujen kehittämiseen liittyvää englanninkielistä termistöä sekä soveltaa tätä osaamista viestinnässään.
Sisältö
- Palveluprosessit
- Palvelun laatu
- Palvelumuotoilun peruskäsitteet
- Palvelujen tuotteistaminen
- Palvelujen kehittämiseen liittyvä keskeinen englanninkielinen termistö ja sen soveltaminen viestinnässä
Esitietovaatimukset
Suositeltavaa on, että Vuorovaikutteinen asiakaspalvelu ja myyntityö -opintojakso on suoritettu ennen tämän opintojakson aloittamista tai vaihtoehtoisesti opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden ja asiakasymmärryksen merkityksen työelämän kautta.
Oppimateriaalit
Opettajien ilmoittamat materiaalit ja muu opintojakson aikana jaettava materiaali
Esitietovaatimukset
Suositeltavaa on, että Vuorovaikutteinen asiakaspalvelu ja myyntityö -opintojakso on suoritettu ennen tämän opintojakson aloittamista tai vaihtoehtoisesti opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden ja asiakasymmärryksen merkityksen työelämän kautta.
Ilmoittautumisaika
01.08.2024 - 15.09.2024
Ajoitus
30.08.2024 - 13.12.2024
Laajuus
5 op
T&K-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous - AMK
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sanna Rantala
- Marja Kauppinen
- Sanna Savela
Opiskelijaryhmät
-
LL22MYLiiketalous, Päivä, Myynnin ja markkinoinnin kehittäjä
Toteutuksen kuvaus
Toteutustapa:
- Luennot
- Itsenäinen opiskelu
- Ryhmätyö
- Vertaisoppiminen
- Oppimispäiväkirja
Keskeiset sisällöt:
- Palveluprosessit
- Palvelun laatu
- Palvelumuotoilun peruskäsitteet
- Palvelujen tuotteistaminen
- Palvelujen kehittämiseen liittyvä keskeinen englanninkielinen termistö ja sen soveltaminen viestinnässä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT) tarkoittaa aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen aikana muualla hankitun osaamisen hyväksilukemista. Jos hallitset kuvatut osaamistavoitteet, voit hakea hyväksilukumenettelyä. Ennen AHOT-hakemuksen tekoa keskustele tutkinto-ohjelman vastaavan/tutoropettajan kanssa osaamisesi soveltuvuudesta ahotointiin. Sen jälkeen sovi AHOT-näytöstä opintojakson vastuuopettajan kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö
Luennot - 28 tuntia
Ryhmätyö - 54 tuntia
Itsenäinen opiskelu (sis. oppimispäiväkirja) - 26 tuntia
Englanninkielinen osuus - 27 tuntia
Yhteensä 135 tuntia
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehtäviä projekteja voidaan toteuttaa elinkeinoelämän, muiden toimijoiden ja verkostojen kanssa yhteistyössä.
Esitietovaatimukset
Suositeltavaa on, että Vuorovaikutteinen asiakaspalvelu ja myyntityö -opintojakso on suoritettu ennen tämän opintojakson aloittamista tai vaihtoehtoisesti opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden ja asiakasymmärryksen merkityksen työelämän kautta.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opettajien ilmoittamat materiaalit ja muu opintojakson aikana jaettava materiaali