Siirry suoraan sisältöön

Start Up -yrittäjyys ja -ilmiötLaajuus (5 op)

Tunnus: 4_LLAP2500

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa analysoida startup-yrityksen liiketoimintaprosessin vaiheita sekä oppii startup yrittäjyyden ilmiöstä. Opiskelija osaa määritellä keskeisiä startup-liiketoiminnan kehittämisen työvälineitä ja analyysityökaluja (kuten tiimityökaluja, growth hacking ja lean startup). Opiskelija osaa analysoida olemassa olevia kansallisia sekä kansainvälisiä startup-yrityksiä sekä yrittäjien vaiheita. Opiskelija osaa tutkia ja analysoida nykyaikaisten teknologioiden merkitystä liiketoiminnan ja kuluttajakäyttäytymisen näkökulmasta (kuten alustatalouden ratkaisut ja uudet sovellettavat teknologiat). Opiskelija soveltaa konsultoivan työotteen perusteita asiakkaan ongelmaratkaisutilanteessa harjoituksen kautta. Opiskelija tutustuu startup-yrityksen liiketoimintaprosessiin liittyvään keskeiseen englanninkieliseen sanastoon sekä kehittää viestintäosaamistaan työelämän vaatimissa tilanteissa.

Sisältö

Startup-yrittäjyyden terminologia ja ilmiöiden analysointi
Startup-yrityksen liiketoiminnan kehittämisen työvälineisiin ja analyysityökaluihin tutustuminen
Valittujen startup-yritysten analysointi, kasvuyrityskulttuuriin ja verkostoihin tutustuminen
Konsultoivan työotteen perusteet
Aihepiiriin liittyvä keskeinen englanninkielinen sanasto ja soveltavat suulliset ja kirjalliset oppimistehtävät

Esitietovaatimukset

Perusopinnot

Oppimateriaalit

Opettajien ilmoittama materiaali

Esitietovaatimukset

Perusopinnot

Ilmoittautumisaika

01.12.2024 - 15.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 30.05.2025

Laajuus

5 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous - AMK

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Matti Laitinen
  • Milla Roth
  • Marja Kauppinen
Opiskelijaryhmät
  • LL22MY
    Liiketalous, Päivä, Myynnin ja markkinoinnin kehittäjä

Toteutuksen kuvaus

Opintojakso koostuu interaktiivisista luennoista, aktivoivista tehtävistä ja oppimispäiväkirjan kijoittamisesta. Opintojakson arviointi (H-5) oppimispäiväkirjan perusteella.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT) tarkoittaa aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen aikana muualla hankitun osaamisen hyväksilukemista. Jos hallitset kuvatut osaamistavoitteet, voit hakea hyväksilukumenettelyä. Ennen AHOT-hakemuksen tekoa keskustele tutkinto-ohjelman vastaavan/tutoropettajan kanssa osaamisesi soveltuvuudesta ahotointiin. Sen jälkeen sovi AHOT-näytöstä opintojakson vastuuopettajan kanssa.
Suoritustapa ahot-näytössä:
1) Ohjeistuksen mukainen luento, jossa osoitetaan ko. opintojakson tavoitteiden saavuttaminen.

Opiskelijan ajankäyttö

5 op on yhteensä 135 h opiskelijan työtä.
1. Luennot 32h
2. Itsenäinen opiskelu, aktivoivat tehtävät ja oppimispäiväkirja 103h

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla on asiantuntijavierailu

Esitietovaatimukset

Perusopinnot

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Verkkomateriaali, esitellään Moodle-alustalla.