Siirry suoraan sisältöön

Myynnin ja markkinoinnin strateginen kehittäminenLaajuus (5 op)

Tunnus: 4_LLAP2900

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin kokonaisuuden ja niiden yhteyden koko yrityksen toimintaan. Hän ymmärtää tavan toimia suunnitellusti ja vastuullisesti yrityksen vision mukaisesti, ja oppii arvioimaan kriittisesti markkinointia kokonaisuutena. Opiskelija osaa hyödyntää tarkoituksenmukaisia työkaluja markkinoinnin suunnitteluprosessin eri vaiheissa. Opiskelija tuntee aihepiirin keskeisintä englanninkielistä ammattisanastoa ja pystyy soveltamaan sitä.

Sisältö

Yrityksen suunnitteluprosessi
Strateginen myynnin ja markkinoinnin suunnittelu- ja päätöksentekoprosessi
Analyysit toimintaympäristöstä sanallisesti ja digitaalisesti esitettyinä
Tavoiteasetanta yritykselle digitaalisesti ilmaisten
Strategiset 7P-kilpailukeinojen valinnat
Operatiiviset myynti ja markkinointisuunnitelmat kustannuksista sisältäen kustannukset ja tuotot operaatioista ROI tavoitteet huomioiden. Esitys digitaalisena.
Tuloskortin kehittäminen tavoitteiden saavuttamiselle eri toiminnoille
Suunnitelman tulee sisältää valitun strategisen ratkaisun käyttöönoton viestintäsuunnitelma sisäisesti ja ulkoisesti digitaalisia välineitä hyödyntäen
Englanninkielinen keskeisin aihepiirin ammattisanasto sekä suullisten ja kirjallisten taitojen kehittäminen englanniksi viestittäessä

Esitietovaatimukset

- Tämä opintojakso liittää suuntautumisvaihtoehdon aikaisemmat opinnot kokonaisuudeksi

Oppimateriaalit

- opettajan Moodlessa kurssin aikana jakama materiaali
- opiskelijoiden harjoitustöissä tuottama materiaali

Lisätiedot

- Opintojakson Moodle tehtäviin orientoitumista ja tutustumista varten.

Esitietovaatimukset

- Tämä opintojakso liittää suuntautumisvaihtoehdon aikaisemmat opinnot kokonaisuudeksi