Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen liiketoimintaLaajuus (10 op)

Tunnus: 4_LLAP2400

Laajuus

10 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee pk-yrityksen digitaalisen liiketoiminnan lähtökohdat, vaatimukset ja tavoitteet.
Opiskelija osaa graafisen markkinointiviestinnän perusteet ja ymmärtää siihen liittyvien työkalujen käyttämisen. Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen liiketoimintaympäristön vaatimia työkaluja ja työskentelymenetelmiä.
Opiskelija osaa digitaaliseen liiketoimintaan liittyvää englanninkielistä termistöä, viestintäkulttuuria ja osaa soveltaa tätä viestinnässään.

Sisältö

Digitaalisen liiketalouden peruskäsitteistö
Digitaaliset liiketoimintamallit ja ansaintamallit
Alustatalouden perusteet
Graafisen markkinointiviestinnän perusteet ja työkalut
Digitaalisen asiakaspalvelun ja myynnin kanavat
Sosiaalisen median kanavat ja sisältömarkkinointi

Esitietovaatimukset

Perusopinnot

Oppimateriaalit

Opettajien opintojakson aikana ilmoittamat ja jaettavat materiaalit.

Esitietovaatimukset

Perusopinnot

Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 15.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 30.04.2024

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous - AMK

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Arvo Halme
  • Ari Pitkänen
  • Tiina Kuiri
  • Milla Roth
  • Leo Suomela
Opiskelijaryhmät
  • LL22MY
    Liiketalous, Päivä, Myynnin ja markkinoinnin kehittäjä

Toteutuksen kuvaus

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee pk-yrityksen digitaalisen liiketoiminnan lähtökohdat, vaatimukset ja tavoitteet.
Opiskelija osaa graafisen markkinointiviestinnän perusteet ja ymmärtää siihen liittyvien työkalujen käyttämisen. Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen liiketoimintaympäristön vaatimia työkaluja ja työskentelymenetelmiä.
Opiskelija osaa digitaaliseen liiketoimintaan liittyvää englanninkielistä termistöä, viestintäkulttuuria ja osaa soveltaa tätä viestinnässään.


Sisällöt
- Digitaalisen liiketalouden peruskäsitteistö
- Digitaaliset liiketoimintamallit ja ansaintamallit
- Alustatalouden perusteet
- Graafisen markkinointiviestinnän perusteet ja työkalut
- Digitaalisen asiakaspalvelun ja myynnin kanavat
- Sosiaalisen median kanavat ja sisältömarkkinointi

Suoritustavat:
- Itsenäinen työskentely
- Ryhmätyöskentely
- Oppimistehtävät
- Käytännön projektityö

Opiskelijan ajankäyttö

10 opintopistettä = 270 h

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Yhteistyö yrityksien kanssa.

Esitietovaatimukset

Perusopinnot

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opettajien opintojakson aikana ilmoittamat ja jaettavat materiaalit.