Siirry suoraan sisältöön

Liiketoiminnan ja markkinoinnin perusteetLaajuus (5 op)

Tunnus: 4_LLP1200

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa arvioida yrittäjyyden ja yritystoiminnan merkitystä yhteiskunnassa. Hän osaa asemoida yksittäisen yrityksen osaksi yhteiskuntaa ja elinkeinorakennetta. Opiskelija osaa määritellä yrityksen toimintaprosessit ja perustoiminnot. Hän ymmärtää yrityksen riskinhallintaan ja logistiikkaan liittyvien päätösten kriteerit ja osaa tehdä niihin liittyviä perusratkaisuja. Opiskelija osaa suunnitella ja tehdä perusteltuja markkinointiratkaisuja huomioiden segmentointiperusteet sekä kuluttajakäyttäytymiseen liittyvät tekijät ja erilaiset kilpailukeinot ja niihin liittyvä kohderyhmäkohtainen päätöksenteko.

Sisältö

- yritystoiminnan ja yrittäjyyden merkitys sekä yritystoiminnan tunnusmerkit
- toimintaympäristön analysointi ja sidosryhmät
- liikeidea
- liiketoimintasuunnitelman sisältö ja merkitys eri sidosryhmille
- riskikartoitus ja siihen liittyvät toimenpiteet
- yrityksen logistinen prosessi
- vastuullisuus liiketoiminnassa
- nykyaikaisen markkinoinnin perusteet ja toimintaympäristö
- kuluttajan ostoprosessin vaiheet ja digitalisaation vaikutukset kuluttajakäyttäytymiseen
- segmentointiperusteet ja segmentointiprosessi
- kilpailun muodot ja kilpailun roolit
- markkinoinnin kilpailukeinot

Esitietovaatimukset

- Ei vaadittavia edeltäviä opintoja

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Esitietovaatimukset

- Ei vaadittavia edeltäviä opintoja