Matkailu- ja palveluliiketoiminnan myynnin kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: 4_MYA200
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Markku Haapakoski
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää myyntityön ja markkinoinnin strategisten valintojen merkityksen matkailu- ja hyvinvointialan yritykselle ja toimialalle. Myynnin ja asiakaskokemuksen johtaminen.
Hallitsee oman myynti-, vuorovaikutus- ja asiakkuusosaamisen sekä osaa arvioida omaa myyntiosaamistaan. Osaa soveltaa modernin myynnin ja markkinoinnin välineitä digitalisoituvassa ja kansainvälistyvässä toimintaympäristössä.
Sisältö
- Myynti- ja markkinointistrategian valinnat: asiakasymmärrys, toimintaympäristön analysointi ja tulevaisuuden myyntikanavat
- Kansainvälinen myynti: kulttuuriymmärrys, myyntiverkostot
- Sisältömarkkinointi: elämyksellisyys, tarinallistaminen
- Moderni myynti: asiakkaan ongelmanratkaisu ja ratkaisumyynti
- Monimuotoiset myynti- ja markkinointi ja jakelukanavat, sosiaalisen median kanavat
- Digitaalinen markkinointi ja myynti