Tulevaisuuden strategiat ja brändiLaajuus (3 op)
Tunnus: JA00BQ70
Laajuus
3 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
Osaamistavoitteet
Opintojaksolla opiskelija
• ymmärtää suunnittelun ja ennakoinnin merkityksen keskeisenä tekijänä liiketoiminnan menestyksen ja kilpailukyvyn kannalta
• oppii tunnistamaan tulevaisuuden liiketoimintaympäristön muutoksia ja trendejä
• tutustuu brändin rakentumisen perusteisiin
• toteuttaa soveltavan tehtävän avulla opittua
Sisältö
Muuttuva maailma ja kestävän kehityksen väistämättömät ja tarpeelliset vaatimukset edellyttävät strategista suunnittelua ja ennakointia menestyvän liiketoiminnan kulmakivinä tekstiili- ja muotialalla. Opinnoissa tutustumme muun muassa tulevaisuuden tärkeimpiin trendeihin ja muutosvoimiin, ennakoivan ajattelun ja systeemisen muutoksen rooliin suunnittelussa sekä brändin kilpailuetujen ylläpitämiseen.
Tulevaisuuden mahdollisuuksia ja brändäystä tarkastellaan mm. benchmarkkauksen, Sitran Megatrendien sekä Sustainable Design Cards -työkalun kautta.
Lisätiedot
HAMKin opintojakso