Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuuksien ja myyntiprosessin hallinta Laajuus (5 op)

Tunnus: LL00BT96

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Risto Rasku

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuasi osaat:
tunnistaa asiakkuuksien hallinnan merkityksen ja arvon liiketoiminnan menestystekijänä
selvittää asiakasymmärryksen ja asiakasdatan roolia osana asiakaskokemuksen muodostumista
tiedostaa myynti- ja neuvottelutaitojen merkityksen monikanavaisessa myyntiprosessissa.

Sisältö

Asiakkaan arvon ja asiakaskokemuksen muodostuminen
Asiakkuuksien hallinta (hankinta ja ylläpito), asiakasuskollisuus, asiakaskannattavuus
Asiakasymmärrys ja asiakasdatan rooli
Myyntiprosessin (ratkaisumyynti) hallinta monikanavaisesti
Myynti- ja neuvottelutaidot

Oppimateriaalit

Opettajan jakama materiaali oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tunnistat keskeisiä ammattikäsitteitä suppeasti. Etsit tietoa rajallisista tietolähteistä. Raportoit ohjeita pääasiassa noudattaen. Käytät ohjatusti keskeisiä oman alan toimintamalleja ja -menetelmiä. Suoriudut annetuista tehtävistä. Otat yhteistyötahot huomioon toiminnassa. Otat vastuuta omasta työskentelystä. Toimit osana ryhmää. Tarkastelet ja arvioit asioita palautteen perusteella omasta näkökulmastasi. Huomioit ammattialan eettiset periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Käytät ammattikäsitteitä johdonmukaisesti. Kokoat monipuolisesti soveltuvaa tietoa ja hyödynnät sitä. Raportoit ohjeita täsmällisesti noudattaen. Käytät itsenäisesti keskeisiä oman alan toimintamalleja ja -menetelmiä sekä perustelet valintojasi. Valitset eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustelet valintasi. Osaat toimia sujuvasti yhteistyötahojen kanssa. Otat vastuuta ja sitoudut ryhmän toimintaan. Toimit ryhmässä joustavasti ja rakentavasti, muut ryhmän jäsenet huomioiden. Tarkastelet ja arvioit asioita palautteen perusteella erilaisista näkökulmista. Hyödynnät palautetta ammatillisen kasvun välineenä. Toimit ammattialan eettisten periaatteiden ja perustelet toimintaasi.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Sovellat ammattikäsitteitä monipuolisesti myös laajemmassa kontekstissa. Vertailet ja valitset kriittisesti tarkoituksenmukaista tietoa sekä perustelet valintojasi. Raportoit asiantuntevasti ja kattavasti ohjeita noudattaen. Sovellat keskeisiä oman alan toimintamalleja ja -menetelmiä sekä perustelet valintojasi eri näkökulmista. Etsit ja arvioit erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja sekä perustelet valintojasi. Kokeilet luovasti uudenlaisia toimintamalleja. Edistät aktiivisesti ja kehität toimintaa yhteistyötahojen kanssa. Otat vastuuta koko ryhmän työskentelystä ja toiminnan eteenpäin viemisestä. Organisoit ja edistät ryhmän toimintaa tavoitteiden mukaisesti. Kehität ja ohjaat sekä omaa että ryhmän toimintaa palautteen perusteella. Hyödynnät tarkoituksenmukaisesti ammattialan eettisiä periaatteita myös eri konteksteissa.