Asiakkuuksien hallinta myynnin johtamisessaLaajuus (5 op)
Tunnus: LX00BN19
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Ari Pitkänen
- Salla Willman
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
-hyödyntää asiakkuuksia myynnin johtamisessa
-yhdistää asiakkaan ostoprosessin ja yrityksen myyntiprosessin hyödyntäen datan hallintaa
-tunnistaa ja hyödyntää digitaalisia työkaluja ja järjestelmiä asiakkuuksien hallinnassa
-suunnitella asiakkuuksien johtamisen prosessia
-määritellä asiakasprofiilit hyödyntäen dataa myynnin johtamisen tukena
-kuvailla asiakkuuksien johtamisen merkityksen osaksi yrityksen myynnin johtamista
Sisältö
Asiakkuuksien hallinta on tärkeä osa myynnin johtamista. Tämä opintojakso sisältää keskeisimmät asiat tästä kokonaisuudesta ja se sopii monialaisesti kaikille myyntityön johtamisesta kiinnostuneille.
-myynnin merkitys liiketoiminnassa
-myynnin johtamisen peruskäsitteet ja -mallit
-myynnin johtamisen osa-alueet
-myyntistrategian merkitys
-digitaalisen markkinoinnin ja myynnin yhteensovittaminen
-digitaalisten työkalujen hyödyntäminen ja myyntianalytiikan käyttö myynnin johtamisessa