Siirry suoraan sisältöön

Suunnittelu ja arviointi sosiaali- ja terveysalallaLaajuus (5 op)

Tunnus: 4_TYK60

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa laatia sosiaali- ja terveysalan toimintaan liittyvän strategisen suunnitelman ja oppii soveltamaan suunnitelmatyön perustana olevia tausta-analyyseja. Hän osaa analysoida suunnitelman toteutumista ja hyödyntää arviointi- ja vertailutietoa. Opiskelija ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatioiden ulkoisen ja sisäisen arvioinnin periaatteita ja toteutustapoja.

Sisältö

Suunnittelun keskeiset käsitteet, strategiatyö, arviointi ja arviointiprosessi.

Oppimateriaalit

Oppimateriaalit ilmoitetaan opintojakson alussa.

Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 15.01.2024

Ajoitus

26.01.2024 - 30.04.2024

Laajuus

5 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

YAMK yhteiset

Toimipiste

Microkadun kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Opettaja
  • Minna Hoffrén
Opiskelijaryhmät
  • TYK23KY
    Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen (ylempi AMK)

Toteutuksen kuvaus

Opintojaksolla on kaksi pääteemaa:
1) Suunnittelun lähtökohdat
2) Arviointi ja arviointiprosessi.
Lisäksi jaksolla tutustutaan arviointijärjestelmiin ja strategiatyökaluihin opiskelijoiden ryhmätöiden kautta.

Opetuspäivät:
26.1.2024 klo 8.15-16, lähiopetus Microkadun kampuksella
16.2.2024 klo 8.15-16,virtuaaliopetus
22.3.2024 klo 8.15-16, virtuaaliopetus (ryhmätyöseminaari)

Tehtävät ja palaute:
Opintojaksolla on kolme hyväksytysti suoritettavaa oppimistehtävää. Tämän lisäksi tunneilla tehdään lyhyitä tuntitehtäviä, jotka käydään läpi kunkin tapaamisen yhteydessä. Nämä tehtävät tukevat oppimisprosessia.

Opintojakson 1. ja 2. oppimistehtävästä annetaan koko ryhmää koskeva suullinen palaute.
3. oppimistehtävästä opiskelija saa henkilökohtaisen palautteen.
Lisäksi luento-opetuksessa suullinen vertaispalaute ja -arviointi.

Opintojakson arviointi:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien suorittaminen annetun aikataulun mukaisesti hyväksytysti.
Oppimistehtävät 1 ja 2: hyväksytty/hylätty
Oppimistehtävä 3: arvosana 0-5
Koko opintojakson arvosana määräytyy 3. tehtävästä tulevan arvosanan (0-5) mukaan.

Oppimistehtävät arvioidaan yhteisesti sovittujen arviointikriteerien mukaisesti, jotka esitellään opintojakson alussa. Arvioinnissa painotetaan asioiden monipuolista käsittelyä, teoreettisen tiedon soveltamista tehtävänantoon, lähteiden käyttöä sekä analyyttista ja jäsentynyttä esittämistapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voit hakea opintojakson hyväksilukua jos sinulla on sisältöä vastaavia 7-tason opintoja suoritettuna.

Opiskelijan ajankäyttö

Luennot ja tuntitehtävät 16 h
Oppimistehtävien tekeminen 80 h
Ryhmätyöseminaari 8 h
Itsenäinen opiskelu 31h

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöinen kehittämistehtävä

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Aiheeseen liittyvä kirjallisuus, ajankohtaiset artikkelit, tutkimukset sekä muut julkaisut tarkennetaan ja esitellään opintojakson alussa.

Lisätietoja opiskelijoille

Virtuaali- ja lähiopetus

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

27.01.2023 - 22.05.2023

Laajuus

5 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

YAMK yhteiset

Toimipiste

Microkadun kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Opettaja
  • Minna Hoffrén
Opiskelijaryhmät
  • TYK22KY
    Sosiaali ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen (ylempi AMK)

Toteutuksen kuvaus

Opintojaksolla on kaksi pääteemaa:
1) Suunnittelun lähtökohdat
2) Arviointi ja arviointiprosessi.
Lisäksi jaksolla tutustutaan arviointijärjestelmiin ja strategiatyökaluihin opiskelijoiden ryhmätöiden kautta.

Lähiopetuspäivät:
27.1.2023 klo 8-16, lähiopetus Microkadun kampuksella
17.2.2023 klo 8-16,virtuaaliopetus
31.3.2023 klo 8-16, virtuaaliopetus (ryhmätyöseminaari)

Tehtävät ja palaute:
Opintojaksolla on kolme hyväksytysti suoritettavaa oppimistehtävää. Tämän lisäksi tunneilla tehdään lyhyitä tuntitehtäviä, jotka käydään läpi kunkin tapaamisen yhteydessä. Nämä tehtävät tukevat oppimisprosessia.

Opintojakson 1. ja 2. oppimistehtävästä annetaan koko ryhmää koskeva suullinen palaute.
3. oppimistehtävästä opiskelija saa henkilökohtaisen palautteen.
Lisäksi luento-opetuksessa suullinen vertaispalaute ja -arviointi.

Opintojakson arviointi:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien suorittaminen annetun aikataulun mukaisesti hyväksytysti.
Oppimistehtävät 1 ja 2: hyväksytty/hylätty
Oppimistehtävä 3: arvosana 0-5
Koko opintojakson arvosana määräytyy 3. tehtävästä tulevan arvosanan (0-5) mukaan.

Oppimistehtävät arvioidaan yhteisesti sovittujen arviointikriteerien mukaisesti, jotka esitellään opintojakson alussa. Arvioinnissa painotetaan asioiden monipuolista käsittelyä, teoreettisen tiedon soveltamista tehtävänantoon, lähteiden käyttöä sekä analyyttista ja jäsentynyttä esittämistapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö

Luennot ja tuntitehtävät 16 h
Oppimistehtävien tekeminen 80 h
Ryhmätyöseminaari 8 h
Itsenäinen opiskelu 31h

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöinen kehittämistehtävä

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Aiheeseen liittyvä kirjallisuus, ajankohtaiset artikkelit, tutkimukset sekä muut julkaisut tarkennetaan ja esitellään opintojakson alussa.

Lisätietoja opiskelijoille

Moodle: https://moodle.savonia.fi/course/view.php?id=16408