Yrityskuva ja brändiLaajuus (10 op)
Tunnus: 4_DAPM903
Laajuus
10 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Kirsi Miettinen
- Petra Suominen
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa brändin tulkinnan ja luomisen periaatteet. Opiskelija osaa soveltaa brändin dna:ta suunnittelussa, muotoilussa ja viestinnässä sekä ymmärtää bränditeorian ja strategian merkityksen organisaatioiden toiminnassa.
Opiskelija tunnistaa tuote- ja yrityskuvan osana tuotteen tai palvelun suunnittelua ja markkinointia. Opiskelija osaa luoda visuaalisen ilmeen tuotteelle tai palvelulle sekä tuottaa esittely- ja markkinointimateriaalia.
Sisältö
• Yrityksen identiteetin, profiilin ja imagon tunnistaminen
• Design management ja bränditeorian perusteet
• Brändin rakentamisen periaatteet
• Visuaalisen ilmeen luonti ja graafinen suunnittelu
• Brändi viestinnässä ja visuaalisessa markkinoinnissa
Esitietovaatimukset
Vaaditaan nämä edeltävät opinnot • Muotoilun ensimmäisen vuoden opinnot • Graafinen suunnittelu