Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteetLaajuus (5 op)

Tunnus: 4_LWM8010

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tehdä perusteltuja markkinointiratkaisuja huomioiden segmentointiperusteet sekä kuluttajakäyttäytymiseen liittyvät tekijät ja erilaiset kilpailukeinot ja niiden hyödyntämisen. Opiskelija huomioi ratkaisuissaan markkinat ja kilpailutilanteen, ymmärtää alakohtaisen viestintätaitojen merkityksen opinnoissa ja työelämässä. Opiskelija hallitsee asiatyylisen viestinnän perusteet, osaa laatia opintojen sekä yrityksen kirjallisia dokumentteja, osaa pitää asiantuntevan suullisen esityksen ja osaa arvioida omia viestintätaitojaan

Sisältö

- markkinoinnin perusteet ja toimintaympäristö
- kuluttajan ostopäätösprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät
- segmentointiperusteet ja segmentointiprosessi
- asiakastiedon merkitys segmentoinnin perustana
- markkinoinnin kilpailukeinot ja niiden hyödyntäminen
- markkinoinnin suunnittelun perusteet
- asiatyylisen viestinnän perusteet
- kirjallisen tekstitaidon perusteet sisältäen Savonian raportointikäytänteet
- suullisen viestinnän sekä ryhmäviestinnän perusteet

Oppimateriaalit

Opettajan opintojakson alussa ilmoittamat materiaalit, Bergström & Leppänen, Asiakassuhdemarkkinointi (2015)