Siirry suoraan sisältöön

User Experience DesignLaajuus (5 op)

Tunnus: 4_LIX1100

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

In this course, the student will obtain an overview of the UX (User Experience) design and design processes for creating user-centric digital services and interaction design. The student will achieve knowledge of design thinking, concept design and other specific techniques and guidelines for developing meaningful services in digital age.

The student is able to create, improve and develop new concepts and solutions for businesses and organization’s within digital marketing and interaction design.

Sisältö

Idea creation and assessment, development of concepts.

Oppimateriaalit

Buxton, B. 2007. Sketching User Experiences: Getting the Design Right and the Right Design. Or equivalent.

Other material provided by the lecturer.

Ilmoittautumisaika

01.08.2024 - 15.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kansainväliset AMK-koulutukset

Opetuskielet
  • Englanti
Tutkinto-ohjelma
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Jouni Silfver
Opiskelijaryhmät
  • LI22SP
    International Business

Toteutuksen kuvaus

Tällä kurssilla saat ymmärryksen UX-suunnittelussa käytetystä prosessista, jolla luodaan käyttäjäystävällisiä digitaalisia palveluita

Opit perusteet:

Design Thinking: Luova lähestymistapa ongelmanratkaisuun, joka asettaa käyttäjän tarpeet suunnitteluprosessin keskiöön.

UX-suunnittelusta: Käytäntö, jolla suunnitellaan tuotteita, prosesseja ja palveluita, jotka tarjoavat käyttäjille merkityksellisiä ja relevantteja kokemuksia.

Yleisistä ohjeista: Keskeiset periaatteet ja parhaat käytännöt merkityksellisten palveluiden kehittämiseen nykypäivän digitaalisessa maailmassa.

Kurssilla toteutetaan oma pienimuotoinen projekti, joka liittyy jonkin sovelluksen edelleen kehittämiseen käyttäjän näkökulmasta annettujen ohjeiden pohjalta. Projektin tekemiseen liittyy haastatteluaineiston luominen käyttäjäkokemusten saamiseksi. Projektiin liittyy lisäksi liiketoiminnallinen näkökulma, jossa haetaan tietoa mahdollisista kilpailevista tuotteista/palveluista.

Projektissa hyödynnetään muun muassa:
käyttäjähaastattelua
User Flow
User Journey Map
Wireframing

työskentelytapoja uuden sovelluksen kehittämiseksi

Kurssin toteutus on etätoteutus Moodlessa

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Buxton, B. 2007. Sketching User Experiences: Getting the Design Right and the Right Design. Or equivalent.

Other material provided by the lecturer.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso on maksuton CampusOnline -opiskelijoille.
Avoimen amk:n opiskelijoille opintomaksu on 75 euroa.