Siirry suoraan sisältöön

Ohjaus ja arviointi DM20SP ja DT20SP (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4_KMPY203-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.11.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 12.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Musiikki- ja tanssi - AMK

Opetuskielet

  • Suomi

Opettaja

  • JAMK Virtuaalinen

Opiskelijaryhmät

  • DM20SPX
    Musiikin tutkinto-ohjelma
  • DT20SP
    Tanssinopettajan tutkinto-ohjelma

Toteutuksen kuvaus

Opintojakson tarkoitus:
Opintojakson tarkoitus on, että saat välineitä ohjata ja arvioida omia opiskelijoitasi sekä yksilö- että ryhmäopetuksessa. Opit suunnittelemaan opetusta ja arvioimaan tavoitteiden saavuttamista. Perehdyt arvioinnin periaatteisiin ja erilaisiin arviointimenetelmiin ja kehität omaa ohjausajatteluasi.

Opintojakson osaamiset:
Oppimisen ja tiedonhallinnan osaaminen
Eettinen osaaminen
Pedagoginen osaaminen
Digipedagoginen osaaminen
Yhteistyö- ja vuorovaikutusosaaminen

Opintojakson osaamistavoite:
Tavoitteena on, että osaat suunnitella oppimistavoitteiden kannalta mielekkäitä oppimistilanteita ja arvioimaan niiden saavuttamista. Osaat ohjata ja arvioida yksilöllisiä oppimisprosesseja yksilö- ja ryhmätilanteissa ja kykenet reflektoimaan omaa toimintaasi opettajana.

Sisältö:
Opettajan arviointiosaaminen ja arviointiajattelu
Oma ohjausajattelu ja oppimisen ohjauksen käytänteet
Opetuksen suunnittelu
Digipedagoginen osaaminen
Digitaalisten välineiden hyödyntäminen oppimisen ohjaamisessa ja arvioinnissa
Ryhmäohjaus ja yksilöohjaus

Opiskelijan ajankäyttö

Kokoontumiskerrat:
13.1.2023 MK 418
3.2.2023 etä
17.2.2023 etä
17.3.2023 etä
31.3.2023 Jousisto

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa.

Lisätietoja opiskelijoille

Arviointiasteikko: Hyväksytty/ Hylätty
Arviointikriteerit: Hyväksytty/ Hylätty
Opiskelija tuntee oppimisen ohjaamisen ja arvioinnin lähtökohdat ja menetelmät ja osaa tuoda esille, mitä ne tarkoittavat hänen omassa opetuksessaan.
Opiskelija kykenee eettisesti vastuulliseen ja oppimistavoitteiden kannalta myönteiseen vuorovaikutukseen.
Opiskelija arvioi realistisesti toimintaansa oppimisen ohjaajana ja asettaa itselleen uusia tavoitteita.
Opiskelija arvioi digitaalisten välineiden soveltuvuutta oppimisen ohjaamisessa ja arvioinnissa.