Siirry suoraan sisältöön

Tutkiva opettajuus DM19SP ja DT19SP (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4_KMPY204-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 11.09.2022

Ajoitus

01.09.2022 - 12.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Musiikki- ja tanssi - AMK

Opetuskielet

  • Suomi

Opettaja

  • JAMK Virtuaalinen

Opiskelijaryhmät

  • DT19SP
    Tanssinopettajan tutkinto-ohjelma
  • DM19SPX
    Musiikin tutkinto-ohjelma, musiikkioppilaitoksen opettaja

Toteutuksen kuvaus

Opintojakson tarkoitus:
Opintojakson tarkoituksena on, että harjaannut tutkivaan ja kehittävään työotteeseen sekä syvennät käsitystäsi opettajan ammattitaidosta ja alasi ajankohtaisista kysymyksistä. Lisäksi syvennät osaamistasi oman ajattelun argumentoinnissa ja kirjallisessa esittelyssä.

Opintojakson osaamiset:
Oppimisen ja tiedonhallinnan osaaminen
Tutkimus- ja kehittämisosaaminen
Digipedagoginen osaaminen
Yhteistyö- ja vuorovaikutusosaaminen

Opintojakson osaamistavoite:
Tavoitteena on, että harjaannut opintojaksolla tutkivaan ja kehittävään työotteeseen. Syvennät käsitystäsi opettajan ammattitaidosta tarkastelemalla alan ajankohtaisia kysymyksiä teorian ja käytännön näkökulmasta. Kehität omaa pedagogista osaamistasi syventymällä itseäsi kiinnostavaan pedagogiseen näkökulmaan. Hyödynnät digitaalisia mahdollisuuksia oman osaamisesi dokumentoinnissa ja esittämisessä.


Sisältö:
Omavalintaiseen pedagogiseen aihealueeseen perehtyminen teoreettisen ja käytännöllisen tiedon avulla.
Pedagogisen ajattelun ja toiminnan analyysi.
Oman ajattelun argumentointi ja kirjallinen esittely
Oman ammatti-identiteetin reflektointi ja oman osaamisen esille tuominen digitaalisia alustoja hyödyntäen.

Opiskelijan ajankäyttö

Kokoontumiskerrat:
9.9.2022 MK418
28.10.2022 etä
18.11.2022 etä
13.1.2023 Jousisto
17.2.2023 etä

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa

Lisätietoja opiskelijoille

Arviointi:
Opiskelija osaa tarkastella opetustyötä käsitteellisesti.
Opiskelija osaa kirjoittaa ajatuksensa lukijalle ymmärrettävästi.
Opiskelija toimii aktiivisesti vertaisohjaajana.
Opiskelija arvioi realistisesti omaa kehittymistään opettajana.
Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisia mahdollisuuksia oman osaamisensa dokumentoinnissa ja esittämisessä.