Siirry suoraan sisältöön

Oppiminen ja avoimet oppimisympäristöt SS23KM, SS23KMR (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4_SSOPA02-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 26.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveysala - AMK

Toimipiste

Microkadun kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 55

Opettaja

  • Riitta-Liisa Kumpulehto
  • Anne-Mari Hyvönen

Opiskelijaryhmät

  • SS23KM
    Sosionomin (AMK) tutkinto-ohjelma, Monimuoto
  • SS23KMR
    Sosionomin (AMK) tutkinto-ohjelma, rikosseuraamusala, monimuoto

Toteutuksen kuvaus

Osallistuminen lähiopetukseen, reflektiivinen oppimispäiväkirja, yhteistoiminnalliset harjoitukset lähitunneilla, PLE-ympäristön suunnittelu ja toteutus sekä itse- ja vertaisarviointi. Oppimistehtävissä yksilö- ja pienryhmätehtäviä. Ryhmätenttiharjoitus opintojakson lopulla.


Opintojaksolla käytetään monitahoarviointia. Opintojaksolla harjoitellaan arviointia ja palautteenantoa, ryhmätoiminnan arviointia sekä itsearviointia. Arviointi: 0 – 5, reflektiivinen oppimispäiväkirja ja itsearviointi sekä muut oppimistehtävät hyväksytty/hylätty.

Opiskelijan ajankäyttö

Osallistuminen lähiopetukseen 16 tuntia
Kirjallisuuteen ja luentomateriaaliin perehtyminen 35h
Reflektiivinen oppimispäiväkirja (kirjallinen työstäminen, lähdekirjallisuutta käyttäen ja muokaten tuntimuistiinpanojen pohjalta) 40 h
Ple-personal learning environment (suunnittelu ja työstäminen, blogi digitaalinen oppimisympäristö) 20 h
Oppimistehtävät 20 h
Itsearviointi 4 h


Yhteensä 135 tuntia

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Asiantuntijavierailut

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opetusmateriaali ja Moodlen aineisto
HALINEN Irmeli, HOTULAINEN Risto, KAUPPINEN Eija, NIILIVAARA Päivi, RAAMI Asta 2016: Ajattelun taidot ja oppiminen. Ps-Kustannus.
Toom, Onnismaa: Hiljainen tieto, tietämistä, toimimista ja taitavuutta.
RAATIKAINEN, Eija, RAHIKKA, Anne, SAARNIO, Tuula ja VEPSÄ, Päivi. 2019. Ammattina sosionomi. WSOY.
Kauppila, Reijo 2007: Ihmisen tapa oppia, Johdatusta sosiokonstruktiiviseen oppimiskäsitykseen.