Ohjaus ja arviointi, JAMK (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4_KMPY203-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 15.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 10.05.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Musiikki- ja tanssi - AMK
Toimipiste
Kuopiolahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- JAMK Virtuaalinen
Opiskelijaryhmät
-
DM21SPXMusiikkipedagogin tutkinto-ohjelma
-
DT21SPTanssinopettajan tutkinto-ohjelma
Toteutuksen kuvaus
Opintojakson tarkoitus:
Opintojakson tarkoitus on, että saat välineitä ohjata ja arvioida omia opiskelijoitasi sekä yksilö- että ryhmäopetuksessa. Opit suunnittelemaan opetusta ja arvioimaan tavoitteiden saavuttamista. Perehdyt arvioinnin periaatteisiin ja erilaisiin arviointimenetelmiin ja kehität omaa ohjausajatteluasi.
Opintojakson osaamiset:
Oppimisen ja tiedonhallinnan osaaminen
Eettinen osaaminen
Pedagoginen osaaminen
Digipedagoginen osaaminen
Yhteistyö- ja vuorovaikutusosaaminen
Opintojakson osaamistavoite:
Tavoitteena on, että osaat suunnitella oppimistavoitteiden kannalta mielekkäitä oppimistilanteita ja arvioimaan niiden saavuttamista. Osaat ohjata ja arvioida yksilöllisiä oppimisprosesseja yksilö- ja ryhmätilanteissa ja kykenet reflektoimaan omaa toimintaasi opettajana.
Sisältö:
Opettajan arviointiosaaminen ja arviointiajattelu
Oma ohjausajattelu ja oppimisen ohjauksen käytänteet
Opetuksen suunnittelu
Digipedagoginen osaaminen
Digitaalisten välineiden hyödyntäminen oppimisen ohjaamisessa ja arvioinnissa
Ryhmäohjaus ja yksilöohjaus
Opiskelijan ajankäyttö
Kokoontumiskerrat:
12.1.2024 lk 418
2.2.2024 etä
9.2.2024 MK 418
15.3.2024 etä
22.3.2024 MK 418
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa.
Lisätietoja opiskelijoille
Arviointiasteikko: Hyväksytty/ Hylätty
Arviointikriteerit: Hyväksytty/ Hylätty
Opiskelija tuntee oppimisen ohjaamisen ja arvioinnin lähtökohdat ja menetelmät ja osaa tuoda esille, mitä ne tarkoittavat hänen omassa opetuksessaan.
Opiskelija kykenee eettisesti vastuulliseen ja oppimistavoitteiden kannalta myönteiseen vuorovaikutukseen.
Opiskelija arvioi realistisesti toimintaansa oppimisen ohjaajana ja asettaa itselleen uusia tavoitteita.
Opiskelija arvioi digitaalisten välineiden soveltuvuutta oppimisen ohjaamisessa ja arvioinnissa.