Tutkiva opettajuus, JAMK (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4_KMPY204-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 15.09.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 10.05.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Musiikki- ja tanssi - AMK
Toimipiste
Kuopiolahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- JAMK Virtuaalinen
Opiskelijaryhmät
-
DM20SPXMusiikin tutkinto-ohjelma
-
DT20SPTanssinopettajan tutkinto-ohjelma
- Tutkiva opettajuus, JAMK 4_KMPY204-3003 / 12.01.2024 09:00 - 15:00
- Tutkiva opettajuus, JAMK Etä / 16.02.2024 09:00 - 15:30
Toteutuksen kuvaus
Opintojakson tarkoitus:
Opintojakson tarkoituksena on, että harjaannut tutkivaan ja kehittävään työotteeseen sekä syvennät käsitystäsi opettajan ammattitaidosta ja alasi ajankohtaisista kysymyksistä. Lisäksi syvennät osaamistasi oman ajattelun argumentoinnissa ja kirjallisessa esittelyssä.
Opintojakson osaamiset:
Oppimisen ja tiedonhallinnan osaaminen
Tutkimus- ja kehittämisosaaminen
Digipedagoginen osaaminen
Yhteistyö- ja vuorovaikutusosaaminen
Opintojakson osaamistavoite:
Tavoitteena on, että harjaannut opintojaksolla tutkivaan ja kehittävään työotteeseen. Syvennät käsitystäsi opettajan ammattitaidosta tarkastelemalla alan ajankohtaisia kysymyksiä teorian ja käytännön näkökulmasta. Kehität omaa pedagogista osaamistasi syventymällä itseäsi kiinnostavaan pedagogiseen näkökulmaan. Hyödynnät digitaalisia mahdollisuuksia oman osaamisesi dokumentoinnissa ja esittämisessä.
Sisältö:
Omavalintaiseen pedagogiseen aihealueeseen perehtyminen teoreettisen ja käytännöllisen tiedon avulla.
Pedagogisen ajattelun ja toiminnan analyysi.
Oman ajattelun argumentointi ja kirjallinen esittely
Oman ammatti-identiteetin reflektointi ja oman osaamisen esille tuominen digitaalisia alustoja hyödyntäen.
Opiskelijan ajankäyttö
Kokoontumiskerrat:
8.9.2023 lk 418
13.10.2023 etä
17.11.2023 etä
12.1.2024 Jousisto
16.2.2024 Posterinäyttely etä
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa
Lisätietoja opiskelijoille
Arviointi:
Opiskelija osaa tarkastella opetustyötä käsitteellisesti.
Opiskelija osaa kirjoittaa ajatuksensa lukijalle ymmärrettävästi.
Opiskelija toimii aktiivisesti vertaisohjaajana.
Opiskelija arvioi realistisesti omaa kehittymistään opettajana.
Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisia mahdollisuuksia oman osaamisensa dokumentoinnissa ja esittämisessä.