Täydentävät instrumenttiopinnot 2 / Musiikin opettajat (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4_DMZTÄ02-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.08.2024 - 15.09.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 16.05.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Musiikki- ja tanssi - AMK
Toimipiste
Kuopiolahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Musiikkipedagogin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jukka Onttonen
- Marko Salmela
- Pekka Toivanen
- Ritva-Liisa Matilainen
- Sanna Rosberg
- Risto Toppola
Opiskelijaryhmät
-
DM22SPXMusiikkipedagogin tutkinto-ohjelma
Toteutuksen kuvaus
Opiskelija hallitsee jonkin täydentävän instrumentin alkeet (laulu, piano, rytmisoittimet, kitara) kykenee hahmottamaan ja soittamaan nuottitekstiä sekä suoriutuu helpoista yhteissoitto- ja säestystehtävistä.
Tavoitteena on, että opiskelija osaa hyödyntää instrumenttia opetustehtävissä.
Ohjelmiston harjoittelemista soveltaen ko. instrumentin (klassinen tai pop/jazz) perustason mukaisesti.
Solistinen opetus joko henkilökohtaisina tunteina tai pienryhmässä. Opetuksen määrä 20 kertaa 30 min koko lukuvuoden ajan.
Henkilökohtainen tai pienryhmäaika sovitaan solistisen opettajan kanssa.
Mahdollisuus suorittaa tasosuoritus.
Suoritustapa: opetukseen osallistuminen ja itsenäinen harjoittelu, mahdollinen tasosuorituskoe.
Arviointi hyväksytty-hylätty
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT
Opiskelijan ajankäyttö
Opetuksen mitoitus ja kuormittavuus ilmoitetaan tarkemmassa toteutussuunnitelmassa.
Opetusta 20x30 min. Mahdollisesti myös pienryhmäopetusta.
Opiskelijan ajankäyttö:
5 op on 135 h opiskelijan työtä joka koostuu:
-kontakti- ja pienryhmäopetusta, mahdollinen opiskelijasäestys 13 h
-musiikkipedagogien teemapäivät, luennot, mestarikurssien seuraamisen 20 h
-omatoimista harjoitteluaja instrumenttiin tutustumista 80 h
-musiikkiaineistoon perehtyminen ja kuuntelu 20 h
-arvioinnin eri muodot 2 h
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sovitaan opettajan kanssa instrumentti ja lähtötaso huomioiden.
Lisätietoja opiskelijoille
Tasosuoritusohjeet löytyvät Repusta.