Siirry suoraan sisältöön

XR-DesignLaajuus (10 op)

Tunnus: DA00BG34

Laajuus

10 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Heikki Nevalainen
  • Ari Tarvainen

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee XR-teknologioiden mahdollisuudet. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-ympäristöissä tarvittavia keskeisiä toimintoja. Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet. Opiskelija osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderöinnin perusteet. Opiskelija osaa tuoda 3D-mallit pelimoottoreihin. Opiskelija osaa hyödyntää VR-, AR- ja MR-sovelluksia. Opiskelija osaa luoda interaktiivista sisältöä ohjelmoinnin avulla.

Sisältö

XR-teknologian avulla toteutetut suunnitteluprojektit. 3D-mallinnus- ja visualisointiosaamisen syventäminen. Unreal Engine- ja Unity-pelimoottorien käyttö suunnittelun työkaluna. Blueprint- ohjelmointi. VR-, AR- ja MR-laitteet. Green Screen -videoproduktio.

Esitietovaatimukset

3D osaaminen