Siirry suoraan sisältöön

Terveydenhoitajan tutkinto-ohjelma: TT23KP

Tunnus: TT23KP

Tutkinto:
Sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Terveydenhoitaja (AMK)

Laajuus:
240 op

Kesto:
4 vuotta (240 op)

Aloituslukukausi:
Kevät 2023

Opetuskieli:
suomi

Koulutuksen kuvaus

Terveydenhoitajan tutkinto-ohjelma johtaa sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkintoon, tutkintonimike on Terveydenhoitaja (AMK). Opintojen laajuus on 240 opintopistettä ja kesto 4 vuotta.
Koulutus sisältää sairaanhoitajatutkinnon, sairaanhoitaja (AMK). Terveydenhoitajan tutkintoon johtavat ammattiopinnot ovat laajuudeltaan vähintään 60 op. Terveydenhoitajan koulutuksen tulee täyttää sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinnolle, sairaanhoitaja (AMK) ja terveydenhoitaja (AMK), asetetut vaatimukset. Tutkinnon tuottama osaaminen vastaa Euroopan unionin alueella yhteisesti määriteltyä korkeakoulutasoa, mikä mahdollistaa työvoiman ja asiantuntijoiden liikkumisen. Opinnäytetyö 15 op, johon liittyy kypsyysnäyte, tehdään koulutuksen ensimmäisen 210 op:n aikana. Terveydenhoitajatyön ammattiopinnoissa tehdään kehittämistyö (5 op) terveydenhoitajatyön ammatillisen osaamisen lisäämiseksi ja terveydenhoitajan työn ja ammatin kehittämiseksi.

Terveydenhoitaja/sairaanhoitaja toimii itsenäisesti hoitotyön/terveydenhoitotyön asiantuntijana monitoimijaisissa työryhmissä ja verkostoissa sekä kehittää ja edistää tutkimus- ja muuhun näyttöön perustuvaa hoitotyötä/terveydenhoitotyötä. Terveydenhoitotyön/hoitotyön asiantuntijat toimivat terveyttä edistävästi sekä kansallisessa että kansainvälisessä työelämässä. He voivat työskennellä julkisissa ja yksityisissä sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatioissa (sairaalat, hoitokodit, lääkäreiden vastaanotot, terveyskeskukset, oppilaitokset ja työyhteisöt.). Terveydenhoitaja/sairaanhoitaja osallistuu terveys- ja hyvinvointipalvelujen kehittämiseen ja yhteiskunnalliseen päätöksentekoon kestävän kehityksen mukaisesti. Terveydenhoitaja/sairaanhoitaja toteuttaa ja kehittää yksilön, perheen ja yhteisön hoitotyötä, joka on terveyttä edistävää ja ylläpitävää, sairauksia ehkäisevää, parantavaa ja kuntoutumista edistävää. Terveydenhoitaja/sairaanhoitaja ammatilliseen osaamiseen kuuluu mm. yksilöiden, perheiden ja yhteisöjen terveyteen, hyvinvointiin ja voimavaroihin vaikuttavien tekijöiden ennakointi ja voimavaroja tukeva ohjaus.

Terveydenhoitaja osaa ehkäistä ja ylläpitää yksilöiden, perheiden, työ- ja muiden yhteisöjen, väestön ja ympäristön terveyttä sekä osaa ehkäistä sairauksia. Hän osaa vahvistaa asiakkaiden voimavaroja, itsehoitoa ja kykyä elää terveellisesti. Terveydenhoitaja tekee työtään äitiys- ja lastenneuvoloissa, perhesuunnitteluneuvoloissa, koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa, työterveyshuollossa, ikääntyneiden palveluissa ja terveyskeskusten vastaanotoilla sekä erilaisissa yhteisöissä, järjestöissä, koulutus- ja projektitehtävissä ja itsenäisenä yrittäjänä. Työ edellyttää kykyä ja rohkeutta puuttua varhain asiakkaan tilanteeseen elämänkulun eri vaiheissa. Terveydenhoitajan asiantuntijuudessa korostuu kriittinen ajattelu, itsenäinen päätöksenteko ja vastuullisuus. Terveydenhoitajan asiantuntijuuden erityisyytenä on laaja-alainen näkemys eri-ikäisten väestönryhmien terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä. Terveydenhoitajan työssä korostuu yhteisö- ja väestölähtöisyys Terveydenhoitajan työ sisältää etsivää työtä, toimintaa monialaisissa verkostoissa ja matalan kynnyksen palveluissa sekä varhaista puuttumista. Työn tavoitteena on terveyserojen kaventaminen elämänkulun eri vaiheissa.

Terveydenhoitajan/ Sairaanhoitaja toimintaa ohjaavat hoitotyön arvot ja eettiset periaatteet. Hänen ammatillisen toimintansa lähtökohtana ovat kulloinkin voimassa oleva lainsäädäntö ja Suomen terveyspoliittiset linjaukset. Hoitotyön toimintaympäristöä ja henkilöstön osaamista säännellään kansallisella ja eurooppalaisella lainsäädännöllä, jonka tavoitteena on turvata kaikille yhtäläiset mahdollisuudet terveyteen ja hyvinvointiin.

Laillistaminen terveydenhuollon ammattihenkilöksi

Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto (VALVIRA) laillistaa terveydenhoitajan/sairaanhoitajan hakemuksesta terveydenhuollon laillistetuksi ammattihenkilöksi. Laillistamisen edellytyksenä on, että terveydenhoitaja/ sairaanhoitajakoulutus täyttää koulutuksen vähimmäisvaatimukset. Sairaanhoitajan ammattipätevyyttä ja yleissairaanhoidosta vastaavan sairaanhoitajan koulutusta säätelevät Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi 2013/55/EY ja eurooppalaisen tutkintojen viitekehys (European Qualifications Framework,2006). Ammattikorkeakoulun tehtävänä on todentaa, että valmistuvalla terveydenhuollon ammattihenkilöllä on ammattitaitovaatimusten edellyttämä osaaminen.
Valmistuva terveydenhoitaja (AMK) saa suoritettuaan hyväksytysti 240 opintopistettä todistuksen sekä terveydenhoitajan että sairaanhoitajan koulutuksesta. Opiskelijalle myönnetään sairaanhoitajan ja terveydenhoitajan tutkinnot samaan aikaan.

Asiantuntijuuden kehittyminen

Terveydenhoitaja on hoitotyön ja erityisesti terveydenhoitajatyön, terveyden edistämisen ja kansanterveystyön asiantuntija elämänkulun eri vaiheissa. Terveydenhoitajatyön tietoperusta on hoitotieteessä, kansanterveystieteessä ja muissa terveystieteissä ja sitä täydentävät muut tieteenalat. Valmistuvalla terveydenhoitajalla on oltava vahvat kliiniset perustiedot ja -taidot ja osaamisen on perustuttava näyttöön. Terveydenhoitajatyön näkökulma on terveyden edistäminen, jolla tarkoitetaan sairauksia ennaltaehkäisevää, terveyttä rakentavaa ja terveyden edellytyksiä tukevaa ja luovaa toimintaa.
Terveydenhoitajakoulutus sisältää terveydenhoitajan ammatilliset osaamisalueet, yleissairaanhoitajan osaamisalueet ja ammattikorkeatutkintojen yhteiset osaamisalueet (Arene ry), jotka täydentävät toisiaan.
Valmistuvan terveydenhoitajan ammatilliset osaamisalueet, joiden osaaminen on perusta terveydenhoitajan työlle eri terveydenhoitajatyön toimintaympäristöissä, ovat seuraavat:

Savonian opetussuunnitelmissa opintojaksot muodostavat laajempia opintokokonaisuuksia. Näin ne tukevat opiskelijan kokonaiskehitystä ja asiantuntijuuden kehittymistä. Samalla mahdollistuu opetuksen ja työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämistoiminnan yhdistyminen.

Terveydenhoitajan/Sairaanhoitajan opetussuunnitelma on laadittu niin, että
-tutkinto tuottaa työelämässä vaadittavan osaamisen
-koulutus varmistaa opiskelijan asiantuntijuuden kehittymisen.

Opiskelija
- laatii opiskelunsa tueksi henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman, jossa aiemmin hankittu osaaminen tunnistetaan
- vastaa opintojensa etenemisestä.
Savonian opettajat ja muu henkilöstö ohjaavat ja tukevat henkilökohtaisten tavoitteiden määrittelemisessä ja saavuttamisessa.

Terveydenhoitaja/Sairaanhoitajaopiskelijan asiantuntijuuden kehittyminen lähtee hoitotyöhön perehtymisestä ja etenee kehittämisen ja syventämisen kautta terveydenhoitotyön/hoitotyön soveltajaksi. Vuositeemat ja niiden osaamistason kuvaukset sekä lukukausiteemat ja teemojen osaamistavoitteet auttavat oppijaa suunnittelemaan ja arvioimaan ammatillista kasvuaan ja keskittymään ydintietojen ja taitojen sekä eettisten periaatteiden oppimiseen. Oppiminen on tavoitteellista, tilannesidonnaista ja vuorovaikutuksellista toimintaa. Tämä edellyttää opiskelijan omien tavoitteiden ja päämäärien tunnistamista. Tutkinnon suorittamisen ja riittävän työkokemuksen jälkeen on mahdollisuus hakeutua suorittamaan ylempää ammattikorkeakoulututkintoa.

Toteutus

Savoniassa pedagogisena lähtökohtana on laadukkaan ja työelämäläheisen koulutuksen sekä tutkimus- ja kehittämistoiminnan monimuotoinen yhdistäminen. Yhteiskehittäminen vahvistaa monialaista toimintaa, kumppanuuksien hyödyntämistä ja työelämäläheisyyttä. Työelämäläheisessä koulutuksessa korostuvat opiskelijoiden motivaatio ja opintoihin sitoutuminen. Moninaiset virtuaaliset ja fyysiset ympäristöt Savoniassa ja verkostokumppaneiden tiloissa niin kotimaassa kuin ulkomaillakin kytkevät teorian ja käytännön laajasti ja kiinnostavasti osaksi opiskelijan oppimista ja organisaatioiden kehittämistä. Koulutukselle on tyypillistä monimuotoisuus, monialaisuus sekä aikaan ja paikkaan sitomattomuus.
Kokonaisvaltaisella ohjauksella tuetaan opiskelijan ammatillista kasvua koko opintopolun ajan. Savoniassa jokainen opiskelija on yksilö. Koulutus toteutetaan opiskelijoiden erilaiset tarpeet ja tavoitteet huomioiden. Personoitu koulutus mahdollistaa vaihtoehtoiset suoritustavat sekä opiske-lijan omien tavoitteiden mukaiset yksilölliset polut.
Savoniassa hyödynnetään laajasti aikaisemman osaamisen tunnistamista ja tunnustamista sekä työn opinnollistamista osana opiskelijan henkilökohtaista opiskelusuunnitelmaa. Opiskelija voi syventää tai laajentaa osaamistaan hyödyntämällä Savonian kansallisten ja kansainvälisten korkeakoulukumppaneiden tarjontaa.
Vuositeemojen ja opintojaksojen sisällöissä sekä toteutustavoissa huomioidaan vastuullisuus, kestävä kehitys ja globaalit inhimillisen turvallisuuden haasteet.

Savonian koulutusten työelämälähtöisyys toteutuu opettajien monimuotoisen verkostoitumisen kautta. Verkostot varmistavat myös substanssiasiantuntijuuden jatkuvan kehittymisen. Henkilöstö luo oppimistilanteita ja tukee opiskelijan oppimista. Opiskelijapalvelut, kirjasto- ja tietopalvelut, kansainvälisyyspalvelut ja muut korkeakoulupalvelut auttavat opiskelussa. Koulutuksessa noudatetaan esteettömyyden sekä kestävän kehityksen periaatteita. Kokonaisvaltaisella ohjauksella tuetaan opiskelijan ammatillista kasvua koko opintopolun ajan. Savoniassa jokainen opiskelija on yksilö. Koulutus toteutetaan opiskelijoiden erilaiset tarpeet ja tavoitteet huomioiden. Monipuolisilla koulutuksen toteutustavoilla mahdollistetaan vaihtoehtoiset suoritustavat sekä opiskelijan omien tavoitteiden mukainen eteneminen opinnoissa.
Terveydenhoitaja/Sairaanhoitaja oppimisnäkemyksen mukaan opiskelija on itseohjautuva ja omasta ammatillisesta kasvustaan ja kehittymisestään vastuun ottava yksilö. Opiskelija pitää yllä koko koulutuksen ajan henkilökohtaista oppimisympäristöä (PLE= personal learning environment), jossa reflektoi omaa kehittymistään opintojen puolivuotisteemojen mukaisesti.

Terveydenhoitajan tutkinto-ohjelman opetussuunnitelmassa määritellään kunkin opintojakson tavoitteet ja keskeinen asiasisältö, laajuus opintopisteinä, opintojen ja opetuksen järjestämisen periaatteet sekä vaadittavat suoritukset. Koulutuksen toteutussuunnittelu toteutetaan lukukausittain. Saman lukukauden aikana toteutettavat opintojaksot suunnitellaan yhtenä kokonaisuutena. Opintojen joustavuuden takaavat virtuaaliopinnot, sosiaalisen median käyttö oppimisen välineenä ja vaihtoehtoisten osaamisen osoittamistapojen käyttäminen. Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen, tunnustaminen ja näyttö (AHOT) sekä työn opinnollistaminen ovat osa tätä prosessia. Opiskelun henkilökohtaistamisen (HOPS) ja osaamisen kehittymisen tukena toimii opettajatuutori.

Terveydenhoitajan tutkinto-ohjelman toteutuksen periaatteita ovat käytännön ja teoriaopetuksen vuoropuhelu, oppiminen erilaisissa asiantuntijakulttuureissa ja opiskelijan yksilöllisten etenemispolkujen turvaaminen. Opiskelussa vuorottelevat ja lomittuvat lähiopetus sekä yksin ja ryhmässä tapahtuva itsenäinen opiskelu. Osa opiskelua ja oppimista tapahtuu koululla taitopajoissa ja simulaatiotilanteissa. Harjoittelu aidoissa työelämän ympäristöissä sekä muut työelämässä käytettävät opiskelumuodot, kuten erilaiset työelämän kanssa yhteistyössä toteutettavat projektit, ovat osa opiskelua ja osaamisen kehittymistä. Opintojen alusta lähtien opiskelijoita tuetaan yhteisölliseen oppimiseen ja itsenäiseen tiedon hankintaan.

Kansainvälistyminen on osa opiskelua. Ruotsin kielen ja viestinnän opinnoissa opiskelija saavuttaa vähintään ammattikorkeakouluasetuksen 7§:n mukaisen kielitaidon, joka arvioidaan kielitaidosta annetun lain (424/2003) mukaisesti. Englannin kielen ja viestinnän opinnoissa opiskelija saavuttaa vähintään opiskelun, ammatin harjoittamisen ja ammatillisen kehittymisen kannalta tarpeellisen kielitaidon (taso B2). Suomen kielen ja viestinnän opinnoisa opiskelija saavuttaa vähintään opiskelun, ammatin harjoittamisen ja ammatillisen kehittymisen sekä jatko-opintojen kannalta tarpeelliset viestintä- ja vuorovaikutustaidot. Kielen ja viestinnän opinnoissa opiskelijalle annetaan opintojen edetessä palautetta kieli-ja viestintävalmiuksien kehittymisestä. Kieli- ja viestintäopintoja voidaan integroida tarkoituksenmukaisesti ammattiaineiden opintoihin.

Opiskelijalla on mahdollisuus opiskella opintojen eri vaiheessa kansainvälisyyttä ja kulttuurista osaamista 60 op verran joko ulkomailla erilaisissa vaihto-ohjelmissa tai Savoniassa valitsemalla opintoja Bachelor' Degree of Nursing tutkinnosta. Opintojen tai harjoittelujen suorittaminen ulkomailla ei jatka opiskeluaikaa. Kulttuurisia taitoja opiskelija voi harjoitella myös tuutoroidessaan kansainvälisiä vaihto-opiskelijoita ja toimimalla esimerkiksi maahanmuuttajayhteisöissä. Opiskelija voi halutessaan suorittaa valinnaisia kieliopintoja jotka sisällytetään osaksi henkilökohtaista opiskelu-ja urasuunnitelmaa.

Arvioinnissa noudatetaan Savonia-ammattikorkeakoulun tutkintosääntöä. Arvioinnilla ohjataan ja tarkistetaan opiskelijan opintojen tavoitteiden saavuttamista. Arvioinnin kriteerit perustuvat opintojakson tavoitteisiin ja opiskelijan saa opintojakson alkaessa tiedot arviointiperusteista. Opiskelijalla on oikeus saada tieto arviointiperusteiden soveltamisesta opintosuoritukseensa.Terveydenhoitajan tutkinto-ohjelmassa lukukauden opinnoista kerätään määrällistä ja laadullista palautetta, joka käsitellään tuutoritunneilla. Tämän lisäksi opiskelijalla on mahdollista antaa palautetta opiskelijoiden intranetin palautejärjestelmään. Palaute on mahdollista antaa omalla nimellä tai anonyymisti. Opettaja voi lisäksi tarvittaessa kerätä opintojaksoa koskevaa palautetta.

Valitse opintojen ajoitus tai rakennenäkymä.

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain tai lukukausittain.

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2022-2023 2023-2024 2024-2025 2025-2026 2026-2027 Kevät
2023
Syksy
2023
Kevät
2024
Syksy
2024
Kevät
2025
Syksy
2025
Kevät
2026
Syksy
2026
2. / 2023 1. / 2023 2. / 2024 1. / 2024 2. / 2025 1. / 2025 2. / 2026 1. / 2026
TT23KP-1001
Perusopinnot

(Valitaan kaikki)

30
TT23KP-1003
Sosiaali- ja terveysalan yhteiset opinnot

(Valitaan kaikki)

30
ST00BB27 Oppijana korkeakoulussa 5
4_STYAS02 Asiakas ja ammattilainen sote-palveluissa 5
4_STYEN02 English in Social and Health Care and Intercultural Communication 5
ST00BB26 Tutkin, oivallan, kehitän 5
4_STYSV02 Svenska i social och hälsovård och kundvänligt samspel 5
4_STYTY01 Työyhteisötaidot, työhyvinvointi ja yrittäjyys 5
TT23KP-1004
Ammattiopinnot

(Valitaan kaikki)

195
TT23KP-1006
Pakolliset ammattiopinnot

(Valitaan kaikki)

135
SA00BA65 Anatomia, fysiologia ja diagnostiset tutkimukset 1 5
SA00BA66 Hoitotaito 5
SA00BA83 Hoitotaidon kliininen osaaminen 5
SA00BA67 Lääkehoidon perusteet 5
SA00BA68 Anatomia, fysiologia ja diagnostiset tutkimukset 2 5
SA00BA84 Sisätautia sairastavan hoitotyö 5
SA00BA85 Harjoittelu: Hoitotaito 10
SA00BA86 Harjoittelu: Sisätauteja sairastavan hoitotyö 10
SA00BA87 Keskeisten sairauksien lääkehoito 5
SA00BA88 Perioperatiivinen hoitotyö 5
SA00BA89 Lasten, nuorten ja perheiden hoitotyö 5
SA00BA90 Harjoittelu: Perioperatiivinen hoitotyö 10
SA00BA91 Mielenterveys- ja päihdehoitotyö 5
SA00BA92 Harjoittelu: Lasten, nuorten ja perheiden hoitotyö 10
SA00BA93 Harjoittelu: Mielenterveys- ja päihdehoitotyö 10
SA00BA69 Kotihoito ja gerontologinen hoitotyö 5
SA00BA71 Harjoittelu: Kotihoito ja gerontologinen hoitotyö 10
SA00BA70 Kliinisen hoitotyön asiantuntijuuden kehittyminen 5
SA00BA72 Harjoittelu: Hoitotyön monialainen kehittäminen 5
SA00BA73 Harjoittelu: Sairaanhoitajan osaamisen täydentäminen 10
TT23KP-1007
Syventävät ammattiopinnot

(Valitaan kaikki)

60
4_TTLOT1 Lasta odottavan perheen terveydenhoitajatyö 5
TT00BA74 Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö 5
TT00BA75 Opiskelijan ja koululaisen terveydenhoitajatyö 5
TT00BB07 Harjoittelu: Lasta odottavan perheen terveydenhoitajatyö 10
TT00BB08 Harjoittelu: Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö 5
TT00BB09 Harjoittelu: Opiskelijan ja koululaisen terveydenhoitajatyö 5
4_TTTVAI1 Varhainen vuorovaikutuksen havainnointi ja tukeminen ja imetysohjaajakoulutus 5
TT00BB28 Työikäisen terveydenhoitajatyö 5
4_TTTYÖH1 Harjoittelu: Työterveyshuolto 5
4_TTTKEH1 Terveydenhoitajatyön kehittäminen 5
4_TTHSYV2 Harjoittelu: Terveyttä edistävä syventävä harjoittelu 5
AMKONT
Opinnäytetyö

(Valitaan kaikki)

15
AMKONT-1003
Opinnäytetyö

(Valitaan kaikki)

15
XT00BA37 Opinnäytetyön suunnittelu 5
XT00BA38 Opinnäytetyön toteutus 5
XT00BA39 Opinnäytetyön viimeistely 5
XT00BA40 Kypsyysnäyte 0
Yhteensä 240 30 60 70 60 20 30 30 30 35 35 30 30 20 30 30 30 35 35 30 30 20

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
TT23KP-1001
Perusopinnot

(Valitaan kaikki)

30
TT23KP-1003
Sosiaali- ja terveysalan yhteiset opinnot

(Valitaan kaikki)

30
ST00BB27 Oppijana korkeakoulussa 5
4_STYAS02 Asiakas ja ammattilainen sote-palveluissa 5
4_STYEN02 English in Social and Health Care and Intercultural Communication 5
ST00BB26 Tutkin, oivallan, kehitän 5
4_STYSV02 Svenska i social och hälsovård och kundvänligt samspel 5
4_STYTY01 Työyhteisötaidot, työhyvinvointi ja yrittäjyys 5
TT23KP-1004
Ammattiopinnot

(Valitaan kaikki)

195
TT23KP-1006
Pakolliset ammattiopinnot

(Valitaan kaikki)

135
SA00BA65 Anatomia, fysiologia ja diagnostiset tutkimukset 1 5
SA00BA66 Hoitotaito 5
SA00BA83 Hoitotaidon kliininen osaaminen 5
SA00BA67 Lääkehoidon perusteet 5
SA00BA68 Anatomia, fysiologia ja diagnostiset tutkimukset 2 5
SA00BA84 Sisätautia sairastavan hoitotyö 5
SA00BA85 Harjoittelu: Hoitotaito 10
SA00BA86 Harjoittelu: Sisätauteja sairastavan hoitotyö 10
SA00BA87 Keskeisten sairauksien lääkehoito 5
SA00BA88 Perioperatiivinen hoitotyö 5
SA00BA89 Lasten, nuorten ja perheiden hoitotyö 5
SA00BA90 Harjoittelu: Perioperatiivinen hoitotyö 10
SA00BA91 Mielenterveys- ja päihdehoitotyö 5
SA00BA92 Harjoittelu: Lasten, nuorten ja perheiden hoitotyö 10
SA00BA93 Harjoittelu: Mielenterveys- ja päihdehoitotyö 10
SA00BA69 Kotihoito ja gerontologinen hoitotyö 5
SA00BA71 Harjoittelu: Kotihoito ja gerontologinen hoitotyö 10
SA00BA70 Kliinisen hoitotyön asiantuntijuuden kehittyminen 5
SA00BA72 Harjoittelu: Hoitotyön monialainen kehittäminen 5
SA00BA73 Harjoittelu: Sairaanhoitajan osaamisen täydentäminen 10
TT23KP-1007
Syventävät ammattiopinnot

(Valitaan kaikki)

60
4_TTLOT1 Lasta odottavan perheen terveydenhoitajatyö 5
TT00BA74 Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö 5
TT00BA75 Opiskelijan ja koululaisen terveydenhoitajatyö 5
TT00BB07 Harjoittelu: Lasta odottavan perheen terveydenhoitajatyö 10
TT00BB08 Harjoittelu: Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö 5
TT00BB09 Harjoittelu: Opiskelijan ja koululaisen terveydenhoitajatyö 5
4_TTTVAI1 Varhainen vuorovaikutuksen havainnointi ja tukeminen ja imetysohjaajakoulutus 5
TT00BB28 Työikäisen terveydenhoitajatyö 5
4_TTTYÖH1 Harjoittelu: Työterveyshuolto 5
4_TTTKEH1 Terveydenhoitajatyön kehittäminen 5
4_TTHSYV2 Harjoittelu: Terveyttä edistävä syventävä harjoittelu 5
AMKONT
Opinnäytetyö
15
AMKONT-1003
Opinnäytetyö

(Valitaan kaikki)

15
XT00BA37 Opinnäytetyön suunnittelu 5
XT00BA38 Opinnäytetyön toteutus 5
XT00BA39 Opinnäytetyön viimeistely 5
XT00BA40 Kypsyysnäyte 0