Siirry suoraan sisältöön

Sponsorointi ja urheilijabrändin rakentaminenLaajuus (2 op)

Tunnus: JO00BB71

Laajuus

2 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson jälkeen opiskelija ymmärtää yrityksen markkinoinnin näkökulmaa urheilusponsoroinnissa ja osana yrityksen strategiaa. Opiskelija saa käsityksen nykyaikaisen markkinointiviestinnän mahdollisuuksista ja hyödyntää oppimaansa oman urheilijabrändin suunnittelussa. Opiskelija saa käsityksen, miten opittuja taitoja voi hyödyntää työelämässä urheilu-uran jälkeen.

Sisältö

pohjustus markkinoinnin kilpailukeinoihin (4 P)
urheilusponsorointi osana yrityksen strategiaa
Nykyaikainen markkinointiviestintä ja sponsorointi
urheilijabrändäyksen tavoitteet ja vaikutukset
oman urheilijabrändin suunnittelu
tarinallistamisen mahdollisuudet eri viestintäkanavissa
urheilusta opittujen taitojen hyödyntäminen työelämässä (verkostoituminen, markkinointiosaaminen, yrittäjyystaidot)

Esitietovaatimukset

- Ei vaadittavia edeltäviä opintoja

Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 15.09.2023

Ajoitus

01.09.2023 - 31.12.2023

Laajuus

2 op

Virtuaaliosuus (op)

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Jatkuvan oppimisen tulosyksikkö

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Tiina Kuiri

Toteutuksen kuvaus

Oppimismenetelmät:
- 100 % verkkototeutus
- Digipedagogiset ratkaisu

Suoritustavat:
- 100 % verkko-opintojakso (Moodle)
- Aktiivinen osallistuminen: harjoitustehtävien tekeminen
- Itsenäinen opiskelu: verkkoluentojen käyttö ja aineistoihin perehtyminen, verkkotehtävien
suorittaminen annettujen kriteerien pohjalta.

Opintojakson jälkeen opiskelija:
- ymmärtää yrityksen markkinoinnin näkökulmaa urheilusponsoroinnissa ja osana yrityksen strategiaa.
- saa käsityksen nykyaikaisen markkinointiviestinnän mahdollisuuksista ja hyödyntää oppimaansa oman urheilijabrändin suunnittelussa.
- saa käsityksen, miten opittuja taitoja voi hyödyntää työelämässä urheilu-uran jälkeen.

Keskeisimmät sisällöt:
- pohjustus markkinoinnin kilpailukeinoihin (4 P)
- urheilusponsorointi osana yrityksen strategiaa
- Nykyaikainen markkinointiviestintä ja sponsorointi
- urheilijabrändäyksen tavoitteet ja vaikutukset
- oman urheilijabrändin suunnittelu
- tarinallistamisen mahdollisuudet eri viestintäkanavissa
- urheilusta opittujen taitojen hyödyntäminen työelämässä (verkostoituminen, markkinointiosaaminen, yrittäjyystaidot)

Aikataulu:
- Opintojakso avautuu Moodle-alustalla 18.9.2023. Opintojaksolle tulee kirjautua 29.9.2023 mennessä, jotta opintojakson voi suorittaa.
- Tehtävien palautusalustat avautuvat 18.9.2023 ja sulkeutuvat 15.11.2023 klo 23.55, jolloin opintojakson opiskelu päättyy.
- Opintojakson tehtävien arviointi 19.1.2024 mennessä.

Arviointi: hyväksytty/ hylätty

Opiskelijan ajankäyttö

Opiskelijan kokonaistyömäärä 54 tuntia. (1 op = 27tuntia).

Esitietovaatimukset

- Ei vaadittavia edeltäviä opintoja