Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinoinnin perusteetLaajuus (5 op)

Tunnus: CO00BH50

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Titta Järvenpää

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää digitaaliseen markkinoinin perusteet ja osaa määritellä siihen liittyvät eri alustat ja kanavat. Hän ymmärtää digimarkkinoinnin kokonaiskuvan ja pystyy soveltamaan siihen liittyviä osa-alueita. Opiskelija osaa tehdä digitaalisen markkinoinnin suunnitelman ja kehittää tätä eri kanavat huomioiden. Kurssin suoritettuaan hän osaa soveltaa oppimaansa tuloksellisen digimarkkinoinnin suunnitteluun ja seurantaan.

Sisältö

Opintojakso on tarkoitettu opiskelijoille, jotka haluavat parantaa omia digitaalisen markkinoinnin taitoja ja menestyä työelämässä. Opintojaksolla tutustutaan keskeisiin markkinointikanaviin ja niiden perusperiaatteisiin. Opintojaksolla suoritetaan Googlen Digital Garage -sertifikaatti.

- Katsaus digimarkkinoinnin perusteisiin
- Digimarkkinoinnin tärkeimmät some-alustat
- Vaikuttajamarkkinointi
- Inbound-markkinointi
- Sähköpostimarkkinointi

Esitietovaatimukset

Ei vaadittavia edeltäviä opintoja

Esitietovaatimukset

Ei vaadittavia edeltäviä opintoja

Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 15.09.2023

Ajoitus

18.09.2023 - 06.12.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Tiina Kuiri
  • Titta Järvenpää
Ajoitusryhmät
  • Avoin_amk_CO (Koko: 400. Avoin AMK: 0.)
Koulutusryhmat
  • Avoin_amk_CO

Toteutuksen kuvaus

Oppimismenetelmät:
- 100 % verkkototeutus
- Googlen oppimisympäristössä opiskelu (kieli: englanti)
- Digipedagogiset ratkaisut

Keskeiset sisällöt:
- Katsaus digimarkkinoinnin perusteisiin
- Digimarkkinoinnin tärkeimmät alustat
- Vaikuttajamarkkinointi
- Inbound-markkinointi
- Sähköpostimarkkinointi

Suoritustavat:
- Moodlessa materiaaleihin tutustuminen, perehtyminen ja soveltaminen
− verkkotehtävät
− arvioitava oppimistehtävä
− Google Digital Garage-sertifiointi Googlen alustalla (englanninkielinen)

Arviointi:
0 - 5
Englanniksi

Opiskelijan ajankäyttö

Opiskelijan kokonaistyömäärä 135 tuntia (1 op = 27 tuntia) eli 5 op koostuu seuraavasti:
- Verkkomateriaalista ja itsenäisestä opiskelusta (50h)
- Moduulien tehtävistä ja niihin valmistautumisesta (35h)
- Google Digital Garage –sertifikaatista (50h)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso kasvattaa digitaalisen markkinoinnin ymmärrystä. Sertifikaatit todentavat osaamisen kansainvälisesti.

Esitietovaatimukset

Ei vaadittavia edeltäviä opintoja

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Ilmoitetaan myöhemmin

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso on maksuton CampusOnline -opiskelijoille.
Avoimen amk:n opiskelijoille opintomaksu on 75 euroa.

Opintojakso avautuu Moodle-alustalla 18.9.2023. Opintojaksolle tulee kirjautua 15.10.2023 mennessä, jotta opintojakson voi suorittaa.

Tehtävien palautusalustat avautuvat 2.10.2023 ja sulkeutuvat 3.12.2023 klo 23.55, jolloin opintojakson opiskelu päättyy.

Opintojakson arvioinnit ja arvosanojen syöttäminen tehdään 31.10.2023, 30.11.2023 ja 12.12.2023, kuitenkin viimeistään 19.1.2024