Digimarkkinoinnin perusteetLaajuus (5 op)
Tunnus: CO00BH50
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Titta Järvenpää
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää digitaaliseen markkinoinin perusteet ja osaa määritellä siihen liittyvät eri alustat ja kanavat. Hän ymmärtää digimarkkinoinnin kokonaiskuvan ja pystyy soveltamaan siihen liittyviä osa-alueita. Opiskelija osaa tehdä digitaalisen markkinoinnin suunnitelman ja kehittää tätä eri kanavat huomioiden. Kurssin suoritettuaan hän osaa soveltaa oppimaansa tuloksellisen digimarkkinoinnin suunnitteluun ja seurantaan.
Sisältö
Opintojakso on tarkoitettu opiskelijoille, jotka haluavat parantaa omia digitaalisen markkinoinnin taitoja ja menestyä työelämässä. Opintojaksolla tutustutaan keskeisiin markkinointikanaviin ja niiden perusperiaatteisiin. Opintojaksolla suoritetaan Googlen Digital Garage -sertifikaatti.
- Katsaus digimarkkinoinnin perusteisiin
- Digimarkkinoinnin tärkeimmät some-alustat
- Vaikuttajamarkkinointi
- Inbound-markkinointi
- Sähköpostimarkkinointi
Esitietovaatimukset
Ei vaadittavia edeltäviä opintoja
Esitietovaatimukset
Ei vaadittavia edeltäviä opintoja
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 15.09.2023
Ajoitus
18.09.2023 - 06.12.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Tiina Kuiri
- Titta Järvenpää
Ajoitusryhmät
- Avoin_amk_CO (Koko: 400. Avoin AMK: 0.)
Koulutusryhmat
- Avoin_amk_CO
Toteutuksen kuvaus
Oppimismenetelmät:
- 100 % verkkototeutus
- Googlen oppimisympäristössä opiskelu (kieli: englanti)
- Digipedagogiset ratkaisut
Keskeiset sisällöt:
- Katsaus digimarkkinoinnin perusteisiin
- Digimarkkinoinnin tärkeimmät alustat
- Vaikuttajamarkkinointi
- Inbound-markkinointi
- Sähköpostimarkkinointi
Suoritustavat:
- Moodlessa materiaaleihin tutustuminen, perehtyminen ja soveltaminen
− verkkotehtävät
− arvioitava oppimistehtävä
− Google Digital Garage-sertifiointi Googlen alustalla (englanninkielinen)
Arviointi:
0 - 5
Englanniksi
Opiskelijan ajankäyttö
Opiskelijan kokonaistyömäärä 135 tuntia (1 op = 27 tuntia) eli 5 op koostuu seuraavasti:
- Verkkomateriaalista ja itsenäisestä opiskelusta (50h)
- Moduulien tehtävistä ja niihin valmistautumisesta (35h)
- Google Digital Garage –sertifikaatista (50h)
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso kasvattaa digitaalisen markkinoinnin ymmärrystä. Sertifikaatit todentavat osaamisen kansainvälisesti.
Esitietovaatimukset
Ei vaadittavia edeltäviä opintoja
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Ilmoitetaan myöhemmin
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on maksuton CampusOnline -opiskelijoille.
Avoimen amk:n opiskelijoille opintomaksu on 75 euroa.
Opintojakso avautuu Moodle-alustalla 18.9.2023. Opintojaksolle tulee kirjautua 15.10.2023 mennessä, jotta opintojakson voi suorittaa.
Tehtävien palautusalustat avautuvat 2.10.2023 ja sulkeutuvat 3.12.2023 klo 23.55, jolloin opintojakson opiskelu päättyy.
Opintojakson arvioinnit ja arvosanojen syöttäminen tehdään 31.10.2023, 30.11.2023 ja 12.12.2023, kuitenkin viimeistään 19.1.2024