Orientaatio opintoihinLaajuus (2 op)
Tunnus: 4_INF10
Laajuus
2 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa kuvata koulutuksen liittyvät käytännöt
- osaa käyttää opetusteknologiaa
- osaa määritellä aikuisopiskelun lähtökohdat ja luonteen
- osaa tehdä oman henkilökohtaisen opintosuunnitelman HOPS:n
- osaa hankkia tutkittua tietoa eri tietokannoista ja käyttää sitä infektioidentorjunta työn perustana.
- syventää ja reflektoi aikaisempaa osaamistaan oppimisportfolioon
Sisältö
Opiskelukäytänteet ja -alustat: DigiAvain-kurssi, Moodle, Wilma, Teams, Zoom, s-posti, kirjastopalvelut, näyttöön perustuvan tiedonhankinta, HOPS , oppimisportfolio,
Oppimateriaalit
Ahonen P. & Koivuniemi S. 2010. Vastauksia terveysalan oppimishaasteisiin 4. Teemana aikuiskoulutus. Sarja: Turun ammattikorkeakoulun raportteja, 1457-7925, 101.
Annala J, Mäkinen M, Penttinen L & Kosonen T. 2017. Ohjaus ja opintojen eteneminen Eurostudent VI -tutkimuksen artikkelisarja. Opetus-ja kulttuuriministeriön julkaisuja 2017:36. Saatavissa: (31.10.2017) http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/80533/okm36.pdf
Holli K. & Saloranta A. 2016. Osaaminen tulevaisuuden SOTE-maailmassa. TUSO –hankkeenloppuraportti 21.12.2016. Saatavissa: (31.10.2017) file:///F:/OpiSote%20hanke/SOTE%20materiaalia/SOTE%20osaaminen%20TUSO-hanke_LOPPURAPORTTI.pdf
Kuosa T. & Hakala S. 2017. Muutosilmiöitä koulutuksen rajapinnoilla. Havaintoja ja kehitysehdotuksia koulutustoimikuntien ennakointikarttatyöskentelystä vuosina 2014–2016. Opetushallitus. Raportit ja selvitykset 2017:9. Grano oy, Helsinki. Saatavissa: (31.10.2017) file:///F:/OpiSote%20hanke/184428_Muutosilmioita_koulutuksen_rajapinnoilla.pdfLammi, O. 2009. Vaikuta visuaalisesti: laadi selkeä esitys. Helsinki: WSOYpro. Torkkola. S., Heikkinen, H. & Tiainen., S. 2002. Potilasohjeet ymmärrettäviksi: opas potilasohjeiden tekijöille. Helsinki: Tammi.
Lisäksi muu myöhemmin ilmoitettava materiaali