Brändin kiteyttäminen ja tarinallisuusLaajuus (5 op)
Tunnus: JO00BI56
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Hannu Autti
- Timo Sirviö
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa käyttää brändiä yrityksen osana yrityksen menestystekijöitä.
- osaa rakentaa brändiä tarinallisesti.
- osaa huomioida kohderyhmän brändityössä
- osaa kehittää yrityksen brändiä pitkäjänteisesti vuosikelloa hyödyntäen.
Sisältö
Opintojaksolla opiskelijat tutustuvat yrityksen brändin kehittämiseen osana yrityksen menestystekijöitä. Opiskelija ymmärtää tarinallisuuden merkityksen osana yrityksen sisäistä ja ulkoista toimintaa. Opintojakson aikana järjestetään yksi workshop, jossa tutustutaan käytännönläheisesti, kuinka sanoitetaan yrityksen ydintarinaa.
Keskeiset sisällöt
• Start with why
• Visio, missio ja strategia
• Tarinallisuus osana brändin rakentamista
• Brändi-identiteetti ja brändi-imago
• Tone of voice — viestinnällinen näkökulma brändityöhön