Siirry suoraan sisältöön

Mobiilivideot ja -valokuvaus osana markkinointiaLaajuus (5 op)

Tunnus: JO00BI58

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Hannu Autti

Osaamistavoitteet

Opintojakson opiskeltuaan opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa brändin mukaisia visuaalisia markkinointimateriaaleja.
- hahmottaa, miten visuaaliset aineistot vaikuttavat brändiin tarinallisesti.
- hyödyntää käytössään olevia välineitä sekä ohjelmistoja kuvien ja videoiden toteuttamiseksi
- huomioida välineistön mahdollisuudet ja rajoitteet.
- Suunnitella tarvikehankintoja markkinointimateriaalien tuottamisen kehittämiseksi

Sisältö

Opintojaksolla käydään kuvasommittelua ja opitaan, millaisia ominaisuuksia on hyvällä kuvalla. Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat omistamiensa mobiililaitteiden kameroiden toimintaan, ja heille muodostuu ymmärrys, miten laitteistot vaikuttavat hyvän kuvan toteuttamiseen. Lisäksi opintojaksolla käydään videokuvauksen perusteita ja opetellaan mobiilisovellusten käyttöä kuvien ja videon editointiin. Opintojaksolla luodaan myös silmäys mahdollisuuksiin, joita erilaiset lisälaitteet voivat tarjota.

Keskeiset sisällöt
- Viestinnän perusteet hyvin tiiviissä muodossa
- Valokuvauksen etiikka
- Esteettiset asiat: sommittelu, värit ja tehosteet
- Tekniset asiat: Tiedostomuodot, koot, värien perusteet niiltä osin, kuin mobiililaitteiden kannalta on olennaista
- Kuvien ja videoiden tarinallisuus
- Itsenäiset käytännön toteutusta vaativat tehtävät keskittyvät kuvien ja videoiden ottamiseen
- Markkinointikuvan suunnittelu ja toteutus