Siirry suoraan sisältöön

Pedagoginen osaaminen ja simulaatio-ohjaajakoulutusLaajuus (5 op)

Tunnus: TY00BA79

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Marko Tolonen

Osaamistavoitteet

Ymmärtää keskeiset oppimisnäkemykset ja tunnistaa erilaisia opetus- ja oppimismenetelmiä

Osaa asiantuntijana suunnitella, toteuttaa ja arvioida terveysalan ammattilaisten ja opiskelijoiden koulutuksia terveydenhuollon organisaatioissa

Opiskelija tietää osallistavan oppimisen perusteet

Opiskelija tietää oppijan motivaation merkityksen oppimisessa

Opiskelija tietää simulaatio-oppimisen periaatteet ja taustateorian

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa simulaatioharjoituksen.

Opiskelija osaa ohjata simulaation oppimiskeskustelun

Sisältö

Keskeiset pedagogiset oppimisnäkemykset sekä opetus- ja oppimismenetelmät
Koulutuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi
Osaamisperustaisuus koulutuksen tavoitteiden laatimisessa
Opiskelija tutustuu osallistavan oppimisen perusteisiin ja oppijan motivointiin
Opiskelija suunnittelee ja toteuttaa simulaatioharjoituksen sekä ohjaa oppimiskeskustelun ja harjaantuu simulaatio-ohjaajana

Oppimateriaalit

Simulaatio-ohjaajan opas, Savonia-ammattikorkeakoulu. 2013
Simulaatio-oppiminen terveydenhuollossa. Fioca, 2013
Potilasturvallisuus ensin. Fioca, 2009
Muu opintojakson alussa ilmoitettava kirjallisuus sekä tallenteet

Esitietovaatimukset

Aiempi koulutus ja työkokemus

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2 tyydyttävä: Harjoituksen loppuraportti on Savonian oppimistehtävän arviointikriteerien mukaan tasoa 1-2

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4 hyvä: Harjoituksen loppuraportti on oppimistehtävän arviointikriteerien mukaan tasoa 3-4, sekä opiskelija osoittaa innovatiivisuutta, pedagogista kypsyyttä ja aktiivisuutta opiskelussa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 kiitettävä: Harjoituksen loppuraportti on oppimistehtävän arviointikriteerien mukaan tasoa 4-5, sekä opiskelija osoittaa innovatiivisuutta, pedagogista kypsyyttä ja aktiivisuutta opiskelussa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

0-5, arvioinnissa sovelletaan Savonian ylemmän AMK:n oppimistehtävän arviointikriteerejä

Arviointikriteerit:
Arvosana koostuu opintojaksolla tehtävän simulaatioharjoitussuunnitelman (40% arvosanasta) ja simulaatio-ohjaaja koulutuksen oppimistehtävän raportin perusteella (40% arvosanasta). Simulaatio-ohjaajakoulutuksen aikainen innovatiivisuus, pedagoginen kypsyys ja aktiivisuus (20% arvosanasta) voivat korottaa arvosanaa yhden arvosanan verran, mutta raportin perusteella tuleva arvosana ei voi laskea.
0 hylätty: arviointikriteerien tasoista osaamista ei saavuteta kurssin aikana

Ilmoittautumisaika

01.01.2023 - 15.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

YAMK yhteiset

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Marko Tolonen

Esitietovaatimukset

Aiempi koulutus ja työkokemus

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Simulaatio-ohjaajan opas, Savonia-ammattikorkeakoulu. 2013
Simulaatio-oppiminen terveydenhuollossa. Fioca, 2013
Potilasturvallisuus ensin. Fioca, 2009
Muu opintojakson alussa ilmoitettava kirjallisuus sekä tallenteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2 tyydyttävä: Harjoituksen loppuraportti on Savonian oppimistehtävän arviointikriteerien mukaan tasoa 1-2

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4 hyvä: Harjoituksen loppuraportti on oppimistehtävän arviointikriteerien mukaan tasoa 3-4, sekä opiskelija osoittaa innovatiivisuutta, pedagogista kypsyyttä ja aktiivisuutta opiskelussa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 kiitettävä: Harjoituksen loppuraportti on oppimistehtävän arviointikriteerien mukaan tasoa 4-5, sekä opiskelija osoittaa innovatiivisuutta, pedagogista kypsyyttä ja aktiivisuutta opiskelussa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

0-5, arvioinnissa sovelletaan Savonian ylemmän AMK:n oppimistehtävän arviointikriteerejä

Arviointikriteerit:
Arvosana koostuu opintojaksolla tehtävän simulaatioharjoitussuunnitelman (40% arvosanasta) ja simulaatio-ohjaaja koulutuksen oppimistehtävän raportin perusteella (40% arvosanasta). Simulaatio-ohjaajakoulutuksen aikainen innovatiivisuus, pedagoginen kypsyys ja aktiivisuus (20% arvosanasta) voivat korottaa arvosanaa yhden arvosanan verran, mutta raportin perusteella tuleva arvosana ei voi laskea.
0 hylätty: arviointikriteerien tasoista osaamista ei saavuteta kurssin aikana