Siirry suoraan sisältöön

Teollisuuden palveluliiketoimintaLaajuus (5 op)

Tunnus: 4_EKS2110

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Teollisuuden palveluliiketoiminta, 3 op: Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kuvata palvelujen potentiaalin teknologiateollisuuden liiketoiminnan kehittämisessä sekä palveluliiketoiminnan johtamisen ja hallinnan osa-alueet. Opiskelija osaa kehittää teollisuuden palveluja ja palveluprosesseja. Opiskelija osaa muodostaa asiakasymmärryksen ja muuntaa sen prosessi- ja palveluinnovaatioiksi.

Kunnossapito, 2 op: Opiskelija osaa perustella tuotantojärjestelmien kunnossapidon merkityksen, luetella strategian valintaperusteita, kuvata erilaisia kunnossapidon toimintatapoja ja miten kunnossapito toteutetaan.

Sisältö

Teollisuuden palveluliiketoiminnan merkitys sekä palvelujen määrittely
Palvelujen kehittämisprosessit
Asiakasymmärryksen muodostaminen teollisessa B2B ympäristössä
Palvelukonseptien kehittäminen ja testaus
Teollisten palvelujen tuotteistaminen, lanseeraus ja markkinointi
Palveluprosessien digitalisointi
Koneiden ja laitteiden älyllistäminen
Palveluliiketoiminnan johtaminen ja hallinta
Palveluorganisaation, -kulttuurin ja -verkoston rakentamisen periaatteet
Palvelusuhteiden kehittäminen, prosessit, toimintatavat ja yhteistyömallit

Kunnossapitostrategia
Kunnossapidon suunnittelu
Kunnossapidon käsitteet ja tunnusluvut
Kunnossapidon lajit
Kunnonvalvonnan menetelmät
Kokonaisvaltainen kunnossapito
Kunnossapidon tietojärjestelmät

Esitietovaatimukset

- Ei vaadittavia edeltäviä opintoja

Oppimateriaalit

- Opetuksen yhteydessä ilmoitettava tai jaettava materiaali ja lähteet.

Lisätiedot

Teollisuuden palveluliiketoiminta 3 op.
Kunnossapito 2 op.

Esitietovaatimukset

- Ei vaadittavia edeltäviä opintoja