Siirry suoraan sisältöön

Business to Business MarketingLaajuus (5 op)

Tunnus: 4_EIA8160

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

The objective is to learn the special characteristics of business to business marketing and organizational buying behavior. A student will get familiar with challenges of marketing in the industrial market both with industrial manufacturing and services. The aim is to learn the basic conceptual tools and frameworks so that a student can apply the knowledge to analyze and solve practical management problems of industrial marketing.

Oppimateriaalit

Material and links in Moodle.
Armstrong, G., Kotler, P., Harker R. and Brennan, R. 2013. Marketing: An introduction. Harlow, Essex: Pearson.
Kotler, P. & Armstrong, G. 2014. Principles of Marketing. Boston, Mass: Pearson. Also available in electronic form.
Or equivalent.

Ilmoittautumisaika

01.12.2024 - 15.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kansainväliset AMK-koulutukset

Toimipiste

Microkadun kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Tutkinto-ohjelma
  • Degree Programme in Mechanical Engineering
Opettaja
  • Tiina Salli
Opiskelijaryhmät
  • EI22SP
    Mechanical Engineering

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Material and links in Moodle.
Armstrong, G., Kotler, P., Harker R. and Brennan, R. 2013. Marketing: An introduction. Harlow, Essex: Pearson.
Kotler, P. & Armstrong, G. 2014. Principles of Marketing. Boston, Mass: Pearson. Also available in electronic form.
Or equivalent.

Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 15.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 30.04.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kansainväliset AMK-koulutukset

Toimipiste

Microkadun kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Opettaja
  • Tiina Salli
Opiskelijaryhmät
  • EI21SP
    Mechanical Engineering

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Materials in the Moodle.
Lahtinen-Isoviita: Customer Relationship Marketing
Kotler, Philip: Marketing Management

Kotler, Philip: Principles of Marketing, 7th European Edition 2017

Hall, Simon: Innovative B2B Marketing: New models, Processes and Theory

Taylor, Heidi: B2B Marketing Strategy

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 28.04.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kansainväliset AMK-koulutukset

Toimipiste

Microkadun kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Opettaja
  • Tiina Salli
Opiskelijaryhmät
  • EI20SP
    Mechanical Engineering

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Materials in the Moodle.
Lahtinen-Isoviita: Customer Relationship Marketing
Kotler, Philip: Marketing Management

Kotler, Philip: Principles of Marketing, 7th European Edition 2017

Hall, Simon: Innovative B2B Marketing: New models, Processes and Theory

Taylor, Heidi: B2B Marketing Strategy