Business to Business MarketingLaajuus (5 op)
Tunnus: 4_EIA8160
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
The objective is to learn the special characteristics of business to business marketing and organizational buying behavior. A student will get familiar with challenges of marketing in the industrial market both with industrial manufacturing and services. The aim is to learn the basic conceptual tools and frameworks so that a student can apply the knowledge to analyze and solve practical management problems of industrial marketing.
Oppimateriaalit
Material and links in Moodle.
Armstrong, G., Kotler, P., Harker R. and Brennan, R. 2013. Marketing: An introduction. Harlow, Essex: Pearson.
Kotler, P. & Armstrong, G. 2014. Principles of Marketing. Boston, Mass: Pearson. Also available in electronic form.
Or equivalent.
Ilmoittautumisaika
01.12.2024 - 15.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kansainväliset AMK-koulutukset
Toimipiste
Microkadun kampus
Opetuskielet
- Englanti
Tutkinto-ohjelma
- Degree Programme in Mechanical Engineering
Opettaja
- Tiina Salli
Opiskelijaryhmät
-
EI22SPMechanical Engineering
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Material and links in Moodle.
Armstrong, G., Kotler, P., Harker R. and Brennan, R. 2013. Marketing: An introduction. Harlow, Essex: Pearson.
Kotler, P. & Armstrong, G. 2014. Principles of Marketing. Boston, Mass: Pearson. Also available in electronic form.
Or equivalent.
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 15.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 30.04.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kansainväliset AMK-koulutukset
Toimipiste
Microkadun kampus
Opetuskielet
- Englanti
Opettaja
- Tiina Salli
Opiskelijaryhmät
-
EI21SPMechanical Engineering
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Materials in the Moodle.
Lahtinen-Isoviita: Customer Relationship Marketing
Kotler, Philip: Marketing Management
Kotler, Philip: Principles of Marketing, 7th European Edition 2017
Hall, Simon: Innovative B2B Marketing: New models, Processes and Theory
Taylor, Heidi: B2B Marketing Strategy
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 28.04.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kansainväliset AMK-koulutukset
Toimipiste
Microkadun kampus
Opetuskielet
- Englanti
Opettaja
- Tiina Salli
Opiskelijaryhmät
-
EI20SPMechanical Engineering
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Materials in the Moodle.
Lahtinen-Isoviita: Customer Relationship Marketing
Kotler, Philip: Marketing Management
Kotler, Philip: Principles of Marketing, 7th European Edition 2017
Hall, Simon: Innovative B2B Marketing: New models, Processes and Theory
Taylor, Heidi: B2B Marketing Strategy